Pri chudnutí si dajte pozor na tieto veci. Sú sice odporúčané, ale nie vždy všetko čo Vám odporúčajú je aj dobré.

1. Šaláty

Zatiaľ čo miska alebo tanier plne naložené šalátovými listami neobsahujú takmer žiadnu energiu, prísady pokojne urobia zo zeleninového šalátu energetickú bombu. Všetka ďalšia zelenina je samozrejme v poriadku, rovnako ako lyžička panenského olivového oleja na chuť – a aj kvôli rozpúšťaniu vitamínov. V poriadku je aj tuniak, kvalitná šunka, kuracie prsia alebo vajíčko. Potom však začne ísť do tuhého. Napríklad so syrmi treba narábať veľmi opatrne,  na 1 porciu postačí do 30 g syra, pretože až na výnimky obsahujú veľa tuku.  Nehovoriac o rôznych chlebových či pečivových krutónov, opečenej slanine alebo obaľovanom a vyprážanom mäse.

2. Cestoviny

Pravidlo číslo jedna: cestoviny nie sú o nič viac diétnejšie než knedle. Zvlášť nie vtedy, ak si dávate veľkú a smotanou zaliatu alebo syrom posypanú porciu. Diétne  nie sú ani cestovinové šaláty. Taliani samozrejme cestoviny jedia, väčšinou však ako predjedlo, každopádne v malých porciách a väčšinou aj v prostých ľahkých úpravách – najčastejšie s čerstvými rajčianami a bazalkou. U cestovín navyše hrá úlohu to, ako ich uvaríme – čím rozvarenejšie budú, tým vyšší glykemický index budú mať a my tým skôr budeme mať zase hlad.

3. Nízkotučné a light potraviny moc nefungujú

Vyzerá to logicky, kto chce znížiť svoj denný energetický príjem, môže začať jesť nízkoenergetické varianty obľúbených pokrmov a má vyhrané. Lenže tak to nie je, pretože tieto potraviny predstavujú vlastne niekoľko chytákov v jednom. Príklad? Ľudia mávajú pocit, že si z týchto potravín môžu dať vyššie množstvo než tých klasických, lenže zase taký rozdiel v energetickej hodnote medzi nimi nie je. Navyše, výrobcovia väčšinou jednu zložku uberú, ale inú či iné pridajú. Niektoré light jogurty tak napríklad obsahujú minimum tuku, ale sú prisladzované, či už cukrom alebo umelými sladidlami.

4. Tmavé pečivo

Tu je potrebné uvedomiť si tri veci. Jednou z nich je fakt, že čo sa týka energetickej hodnoty, nie je medzi oboma typmi pečiva rozdiel, majú v prepočte na svoju hmotnosť kilojoulov plus mínus rovnako. Tmavé pečivo sa semienkami môže mať dokonca o niečo viac. Po druhé, zďaleka nie všetko, čo sa predáva ako celozrnné pečivo, ním skutočne je. Niekedy ide o pečivo zo svetlej múky dofarbené karamelom. Našťastie je tu aj bod tri – ak si dáte skutočne tmavé pečivo z celozrnnej múky, zaženie váš hlad rozhodne na dlhšiu dobu než nejaký biely rožok.

5. Kto chce chudnúť, nesmie mäso? Omyl.

Tento názor nie je masovo rozšírený, ale časť dietárov, najmä žien, sa ho drží. Domnievajú sa, že kto chce niečo zhodiť, nesmie jesť mäso. A to je nezmysel. Alebo, presnejšie povedané, vadí tučné mäso a väčšina údenín, úplne rovnako, ako vadia maslové torty. Chudé mäso by naopak malo byť súčasťou diétneho jedálnička ako zdroj kvalitných a nevyhnutných bielkovín, ktoré často predovšetkým ženám chýba. Telu pritom slúži ako zdroj energie a rozhodne ich potrebuje, aby malo z čoho budovať a udržiavať svaly. Najvhodnejšie mäso pri diéte je ryba, hydina a chudé hovädzie či teľacie mäso.

You Might Also Like