Žena schudla o 3 veľkosti a jej telo prešlo celkovou premenou – ale zhodila iba 1 Kg! Snažíme sa chudnúť úplne zlým spôsobom?

Každý deň sa tisíce ľudí hrnú do posilňovne, kde sa s nechuťou plahočí na bežiacom páse, alebo inom kardio stroji po vopred stanovenú dobu. Keď sme dostatočne spotení, vydáme sa na váhu a zadržíme dych a dúfame, že sa rastúca číslica zastaví.

Cez všetky naše hodiny v posilňovni strávené cvičením a chvíľam, kedy si prajeme, aby šalát pred nami bol veľký, šťavnatý hamburger, číslo na váhe sa nezníži. A v prípade, že áno, stále sa nám nepáči, ako vyzeráme. Pomaly nás to odrádza a máme nutkanie sa vzdať, získať váhu späť a potom byť ešte nešťastnejší než predtým, a tak cyklus nešťastia pokračuje. Znie Vám tento proces povedome?

Táto fixácia na číslo je neužitočná a nezdravá. Bohužiaľ sme znížili našu sebaúctu, ktorá závisí na tom, koľko budeme vážiť, v presvedčení, že akonáhle zhodíme 5 kíl, alebo dosiahneme cieľovej váhy, budeme spokojní.

31-ročná matka štyroch detí, Adrienne Osuna tiež zdieľala toto myslenie, kým neobjavila výhody silového tréningu.

Adrienne a jej cesta k schudnutiu

Ako ženy sme tak sústredené na to, aby sme sa stali menšie a ľahšie , že sa vyhýbame posilňovni a veríme, že by nás urobila veľké a svalnaté. Prečítajte si príbeh tejto matky o tom, ako objavila výhody silového tréningu (napr dvíhanie závažia), ktorý zmenil jej telo, a zistite, ako môžete ihneď začať so svojou premenou!

Po celé roky, Adrienne bola takzvaný „kardio zajačik“. Napriek hodinám, ktoré strávila vykonávaním aeróbneho cvičenia, neustále bojovala sama so sebou, a to ako pri dosahovaní postavy svojich snov, tak s milovaním svojho tela.

Potrebovala zmenu a začala sa vzpieraním. Obmedzila aeróbne cvičenie len na dva alebo tri dni každý týždeň a začala vykonávať silový tréning štyri dni v týždni, rovnako ako pravidelné cvičenie jogy. Ako sa jej telo začalo viditeľne meniť – guľatejší, pevnejší zadok, plochejšie brucho a vyrysované ruky – bola v šoku, keď vstúpila na váhu.

Zhodila jediný kilogram!

Stratila tuk, ale získala svaly. Svalového tkaniva sú oveľa hustejšia než tukového tkaniva, takže ak máte kus svalu a kus tuku, ktoré majú rovnaké rozmery, bude kus z svalu vážiť viac. Keď začnete cvičiť a zmeníte svoj jedálniček, budete budovať svalovú hmotu. Číslo na váhe nevyjadruje koľko tuku ste schudli, takže vidíte len zmeny v celkovej hmotnosti, ktorá zahŕňa vaše novo nadobudnuté svaly.

Nakoniec si uvedomila, ako málo jej váha znamenala s ohľadom na jej vzhľad a zdravie. Odložila váhu do kúta a zdieľala na Instagram svoju novo nadobudnutú znalosť, v nádeji, že ostatné ženy (a muži!) Sa poučí z jej skúsenosti. Adrienne sa teraz zameriava na šírenie posolstva, že váha nehovorí celý príbeh s tým, že ako vyzeráte a cítite sa, je dôležitejšie ako Vaša celková telesná hmotnosť.

„Nebuďte posadnutí váhou. Zamerajte sa na budovanie svalov a stratu tuku. Váha sa nemusí zmeniť! “

Adrienne dúfa, že zmení názor žien na vzpieranie a povzbudí ich, aby vstúpili do posilňovne s dôverou. Chce ukázať ženám, ako im silový tréning môže pomôcť dosiahnuť postavy, ktorú vždy chceli, a naučiť sa milovať svoje telo v priebehu procesu.

„Budeš jediná dievča v posilňovni? Prečo nie. Často som tam jediná. Záleží na tom? Nie, „píše na svojom blogu. „Každý, kto tam je tam je z rovnakého dôvodu. Nikto nie je lepší ako ktokoľvek iný a každý je ochotný pomôcť. “

Prečo svaly váži viac, než tuk?

Sval a tuk sú obaja typom tkanív, ale majú rôzne hustoty tkaniva. Kým tuk má hustotu asi 0,9 g / ml, sval má hustotu 1,06 g / ml. To všetko znamená, že ak by ste mali kilo tuku a pol kila svalov, tuk by zabral viac miesta, pretože nie je tak „hutný“ alebo hustý ako svalového tkaniva.

Keď zmeníme svoju stravu a pohybové návyky, prejdeme zmenou zloženia nášho tela, nielen stratou váhy. Keď spaľujeme tuk, zároveň budujeme svalovú hmotu. Oba procesy sú dôležité.

5 výhod silového tréningu

1/5 Výhod silového tréningu: Zrýchlenie metabolizmu

Svalové tkanivo je metabolicky aktívnejší, než tukového tkaniva, čo znamená, že spáli viac kalórií ako tuk, aj keď nebudete zrovna cvičiť. Rýchlejší metabolizmus znamená, že vaše telo bude prevádzať kalórie, ktoré jete, na energiu rýchlejšie – uloží menej prebytočných kalórií ako tuk.

2/5 Výhod silového tréningu: Zabraňuje cukrovke

Keď zdvíhate závažia, budujete svaly. Sval má oveľa vyššiu spotrebu glukózy, než tuk, takže ju bude využívať a odoberať z krvného obehu. To znižuje hladinu cukru v krvi, čo pomáha ku kontrole hladiny a prevenciu cukrovky.

3/5 Výhod silového tréningu: Zlepšuje hustotu kostí

Zdvíhanie závažia posilňuje Vaše kosti, rovnako ako to robí s Vašimi svaly! Rovnakým spôsobom, ako zaťaženie svalov z nich robí silnejší, sa posilňujú tiež kosti. Pokiaľ máte silnejšie kosti, znižuje sa šanca vzniku osteoporózy, degeneratívneho ochorenia kostí, ku ktorému dochádza, s príchodom vyššieho veku, rovnako ako chráni pred poranením, zlomeninami a chronickým aj akútnymi vplyvmi poranenia.

4/5 Výhod silového tréningu: Zvyšuje koordináciu a mobilitu

Vzpieranie vytvára viac spojov medzi svalmi a mozgom, napomáha riadeným a koordinovaným pohybom. To tiež pomáha udržiavať pružnosť kĺbov a väzov. Udržiavanie plného rozsahu pohybu je dôležité a umožňuje ľahko robiť každodenné činnosti, ktoré potrebujete a chcete, ako ustlať posteľ, zdvihnúť svoje deti alebo vnúčatá, a alebo len skloniť sa a zaviazať si topánku.

5/5 Výhod silového tréningu: Zvyšuje dlhovekosť a spomaľuje starnutie

Bolo preukázané, že silový tréning prispieva k zlepšeniu činnosti mozgu a udržanie nervový systém v zdraví, čo môže pomôcť bojovať proti s vekom prichádzajúcim mozgovým poruchám, ako je Alzheimerova choroba a demencia. Pomáha tiež prevenciou sarcopenie, straty svalovej hmoty, spojené so starnutím. To je obrovským faktorom v prípade stability, rovnováhy a prevencia pádu u starších osôb.

Ako Adrienne ukázala, váha nehovorí celú pravdu, pokiaľ ide o chudnutí a spokojnosť so svojím telom. Namiesto sústredenia sa na čísla, by sme mali prepnúť naše zameranie na to, byť stále silnejší a zdravší. Silový tréning Vám pomôže nielen schudnúť a cítiť sa úžasne, tiež Vás naučí milovať svoje telo pre to, čo môže urobiť, a nie len pre to, ako vyzerá.

Tipy, ako zlomiť nezdravý vzťah s váhou

  1. Vytvorte si rozvrh váhy

Vyberte si deň a čas, kedy sa budete vážiť každý týždeň (napríklad každý utorok ráno, keď vstanete). Držte sa tohto určeného času, a nevstupujte na váhu po zvyšok týždňa! Vážení sa príliš často pestuje nezdravú posadnutosť tým, čo váha hovorí.

  1. Uvedomte si, že sa Vaša váha neustále mení.

Počas dňa, či už ste práve mali jedlo, alebo dokonca, kde ste vo svojom menštruačnom cykle, vaša váha sa pohybuje hore a dole po celú dobu. Môžete stratiť alebo získať 2 kilá počas iba 24 hodín! Vaše telo je zložité na strojové pochopenie a jeho zdravé fungovanie môže pomôcť tomu, aby vás váha nestresovali.

  1. Vyberte si rôzne meracej techniky

Či už sa rozhodnete sledovať veľkosť svojho veľkosti, porovnávať mesačné fotky, alebo si dokonca vytvoriť denník, kde budete sledovať, koľko energie a radosti zo života máte, existuje mnoho alternatívnych spôsobov, ako zmerať svoje telo inou cestou. Nemusí to byť vôbec o číslach!

You Might Also Like