Zdravá životospráva, dôkladný relax a pravidelný pohyb sú tri z 8 ukazovateľov, s ktorými zaručene znížite množstvo svojho telesného tuku. Prečítajte si o tom viac!

1. Správne dýchanie pri cvičení

Veda stále napreduje. Kým kedysi sme boli presvedčení, že spálený tuk sa mení na teplo, nie je to celkom tak. Najnovšie poznatky vedcov vysvetľujú, že tuky sa v zmenenej forme vylučujú z nášho tela prostredníctvom dýchania. Znie to neuveriteľne, no správne dýchanie vám nepomôže len pri samotnom cvičení, kedy zásobuje svaly kyslíkom a vám pomáha s dobrou kondičkou, no je nutne dôležité aj pri samotnej redukcií tuku.

2. Kvalitný relax

Svaly nerastú vtedy, keď posilňujete, ale práve vo fáze regenerácie – teda vášho oddychu. Pevne vybudované svalstvo vám okrem správneho držania tela pomáha aj páliť tuky. Kým svaly potrebujú na svoje fungovanie energiu, tuky nie. Preto cvičte a oddychujte. Ideálne je dopriať si po každom trénigovom dni jeden oddychový (ak sa nechcete venovať fitness profesionálne), prípadne aktivity striedajte napríklad s rýchlou chôdzou alebo plávaním.

3. Pravidelný spánkový režim

Dostatočný spánok nie je prežitok, práve naopak, je nenahraditeľný. Hoci vám ako energetický stimulant pomôže káva, čokoláda, či zelený čaj, telo neoklamete. Na to, aby mohlo dobre spaľovať prebytočné tuky, potrebuje dostatočný oddych a regeneráciu, ktorú mu zabezpečí iba zdravý spánok. Choďte si lahnúť každý deň v rovnakom čase, aj keď nie ste unavení, pravidelne aj vstávajte, hneď na prvé zvonenie budíka a po čase si telo zvykne na takýto režim a budete sa budiť sami, svieži a fit.

4. Dostatok tekutín

Voda pôsobí ako prirodzený detoxikátor. Telo prečistí, odplaví z neho nežiadúce látky, osvieži. Bez vody zahynieme do pár dní, potrebuje ju každá jedna bunka v našom tele. Dostatočný pitný režim je nevyhnutný aj pri redukčnej diéte. Práve voda zahasí smäd, ktorý si často mylne interpretujeme ako hlad, osvieži vás a regeneruje tkanivá.

5. Dostatočný kalorický príjem

Ak obmedzíte príjem kalórií, schudnete. Ak si však chcete váhu udržať nie je to správny postup. Pri tomto spôsobe redukcie kilogramy naberiete naspať v rámci jojo efektu, zablokujete si metabolizmus a akékoľvek snahy o opätovné chudnutie budú zase o niečo ťažšie. Dbajte preto na vyvážený jedálniček so zastúpením všetkých makro a mikro živín a s dostatočnou výživnosťou.

6. Nestresujte sa

Vedeli ste, že stres spomaľuje dokonca aj opaľovanie – stmavnutie kože pri vystavení sa slnečným lúčom? Telo pri strese funguje vo výnimočnom režime. Niektorí ľudia pri ňom chudnú, pretože v strese nedokážu jesť a pôsobí na nich ešte viac stimulačne. Iní sa naopak, zablokujú, často bojujú s emocionálnym “prežieraním” saa nočnými nájazdami na chladničku. Ani jedno nie je zdravé. Ak si nechcete doživotne zničiť trávenie, naučte sa oddychovať a neprežívať negatívne veci vnútorným zožieraním sa. Uvedomte si, že na prvom mieste je predsa vždy zdravie.

7. Váha je zbytočná

Každé ráno sa postavíte na váhu a kontrolujete, či ste už schudli? Zabudnite na to. Nahromadená voda, jedlo, cvičenie, to všetko ju ovplyvňuje a tak výsledky budú skreslené. Vážte sa raz do týždňa, no oveľa dôležitejšie ako váha je meranie obvodov. Pred začatím chudnutia sa zmerajte v páse, v bokoch, rovnako zmerajte obvod rúk a stehien. Raz za dva týždne meranie opakujte a všetko si zapisujte. Ak budete postupovať správne, schudnete z obvodu, hoci váha môže byť rovnaká. Schudli ste totiž tuk, no pribudli vám svaly, ktoré sú ťažšie.

8. Doprajte si slnko

Viete, prečo sa v lete chudne rýchlejšie ako v zime? Nie je to len pre vianočné koláčiky či diétu do plaviek, chudnutiu napomáha aj vitamín D, ktorého máme v zime menej. Preto sa v rámci zdravotných odporúčaní oddajte slnečným lúčom. Nemusíte sa pražiť na slnku, stačí aj prechádzka v ľahkom oblečení a telo si už vezme, čo potrebuje. Ak sa slnku vyhýbate, je možné, že ho máte nedostatok, čo vám spomaľuje chudnutie.

You Might Also Like