Zaručene najlepších 25 potravín, ktoré zabránia rakovine, obezite aj chorobám srdca.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Alkalické potraviny

Ak vám záleží na vašom zdraví, potom urobíte čokoľvek, aby ste ho dosiahli a tiež, aby ste si ho aj dlhodobo udržali. Týmto našim článkom by sme radi k tomuto vášmu úsiliu prispeli. Ponúkame vám preto 27 najzdravších zásaditých potravín. Na to, aby ste jedli zdravé potraviny, nemusíte byť chorí. Je predsa lepšie byť zdravý, ako sa snažiť vyliečiť z nejakej choroby. Zahrnutím nasledovných potravín do jedálnička dokážete dosiahnuť oboje – vyliečiť sa z mnohých ochorení, aj zostať zdravými.

1. Mangold – ide o jednu z najzásaditejších potravín, ktorá chráni telo pred vírusmi, baktériami a voľnými radikálmi.

2. Melón – patrí medzi výborné čističe tela a jeho pH sa pohybuje okolo 8,5. Pridajte si túto superpotravinu do jedálnička a vychutnávajte si ho vždy čerstvý. Platí to o všetkých melónoch – žltých, oranžových, zelených alebo klasických červených.

3. Pohánka – ak stále ešte konzumujete pšenicu, je to zrejme preto, lebo ste ešte neobjavili pohánku. Jej výživné látky zvyšujú energiu a udržujú pocit zasýtenia po celý deň. Pohánka posilní vaše srdce a udrží optimálne zdravie celého kardiovaskulárneho systému.

4. Olivový olej – zrejme ste už počuli o zdravotných účinkoch olivového oleja. Opakovanie je však matkou múdrosti. Olivový olej obsahuje väčšie množstvo vitamínu E a mononenasýtaných mastných kyselín než akákoľvek iná potravina.

5. Ľanové semienka – tieto semienka sú výrazne zásadité, majú vysoký obsah vlákniny, vitamínu E a tiež sa vyznačujú silnými protizápalovými účinkami. Okrem toho sa cení aj ich schopnosť znižovať návaly horúčavy u žien po menopauze.

6. Avokádo – je plné mononenasýtených tukov, ktoré posilňujú srdce.

7. Banány – výborná superpotravina plná výživných látok.

8. Bobuľovité ovocie – jahody, maliny, černice či čučoriedky obsahujú veľmi veľa antioxidantov.

9. Mrkva – má veľa betakaroténu, ktorý zlepšuje zrak.

10. Cesnak – silné antibiotikum a výrazná schopnosť znižovať krvný tlak.

11. Brokolica – znižuje cholesterol.

12. Hrozno – obsahuje veľa vitamínov a antioxidantov. Výborné pre pacientov s vysokým krvným tlakom.

13. Ananás – dobrý na chudnutie, zápaly, reumu a bolesti kĺbov.

14. Alfa-alfa výhonky – ľahko stráviteľné a plné enzýmov, ktoré obnovujú hormonálnu rovnováhu.

15. Citróny – najúžasnejšia zásaditá potravina. Bránia chrípke, nádche a prechladnutiu.

16. Ružičkový kel – silné protirakovinové účinky.

17. Kyslá kapusta a ostatné fermentované potraviny  sú dôležitým zdrojom probiotických baktérií pre vaše črevá.

18. Karfiol – výborná náhrada chleba.

19. Grapefruit – vysoký obsah vitamínov A a C. Pozor, môže zosilňovať účinky niektorých liekov.

20. Morské riasy – výborný zdroj železa a jódu. Dobre v tele znižujú prekyslenie.

21. Quinoa – reguluje krvný cukor.

22. Uhorka – obsahuje vyše 90% vody. Dodáva pokožke zdravý a mladistvý výzor.

23. Petržlen – detoxikuje črevá a obličky.

24. Mango – Prečisťuje črevá.

You Might Also Like