Vitamíny a minerály sú nevyhnutné pre silné a zdravé ženské telo! Viete, ktoré sú najdôležitejšie vitamíny pre zdravie žien?

Vitamíny a minerály sú nevyhnutné pre silné a zdravé ženské telo. Preto každá žena musí venovať pozornosť týmto vitamínom a minerálnym látkam, ktoré sú potrebné pre normálne fungovanie tela.

B7

Biotín (nazývaný tiež vitamín B7 alebo vitamín H) sa podieľa na udržiavaní správneho metabolizmu v tele. Má osobitnú úlohu pri premenách cukru na energiu. Biotín je tiež dôležitý pre zdravie pokožky. Biotín nájdete v banánoch, vajciach, mrkve, hubách, rybách, kuraciach a pivných kvasniciach.

Vitamín B12

Tento vitamín je nevyhnutný pre správnu funkciu mozgu a zabraňuje mozgovej príhode a srdcovým chorobám. Vitamín B12 sa zúčastňuje budovania DNA, udržiava zdravie nervových a krvných buniek, zabraňuje anémii. Tento vitamín nájdete v modrých rybách (sardinky), mäse (mäso zvierat, ktoré sa kŕmia prírodnými jedlami), vajcia, mlieko a mliečne výrobky.

Vitamín D

Vitamín D má najdôležitejšiu úlohu v posilňovaní kostí, absorbcii vápnika a zdravé imunite. Udržiava aj normálnu funkciu nervov a štítnej žľazy, zabraňuje vzniku rakoviny prsníka a pomáha pri liečbe. Vitamín D sa nachádza v mlieku a mliečnych výrobkoch, mäse, rybích olejoch a vaječnom žĺtku. Najlepším zdrojom tohto vitamínu je však slnko, ale nie všetci to dokážu dostať týmto spôsobom.

Magnézium

Horčík je nevyhnutný pre zdravé svaly, kosti, nervy a celkovú imunitu. Je nesmierne dôležité aj pre zdravie žien. Tiež chráni proti stresu. Nachádzajú sa v zelených zeleninách, vrátane špenátov, brokolice, celozrnných plodov, orechov a semien.

Vápnik

Tento minerál je nevyhnutný pre normálne fungovanie krvi a pre udržanie zdravého krvného tlaku. Tiež hrá najdôležitejšiu úlohu pri udržiavaní silných svalov a kostí. Vápnik sa nachádza v mlieku a mliečnych výrobkoch, zelenine, sardinky, orechy, morské riasy a sušené ovocie.

Kyselina listová

Kyselina listová napomáha procesu budovania nových buniek, chráni tehotenstvo a zlepšuje zdravie srdca a celkový kardiovaskulárny systém. Prírodnými zdrojmi kyseliny listovej sú sója, strukoviny, modré ryby a ovocie, ako napríklad avokádo alebo pomaranče.

You Might Also Like