Viete, akých 5 vecí je v lete pri chudnutí kritických? Rozpísali sme ich pre Vás, aby ste sa im účinne vyhli.

Leto je perfektné obdobie, počas ktorého sa dá ľahko a zdravo schudnúť a taktiež jednoducho udržať svoju hmotnosť. Ak dodržíte zopár jednoduchých rád, viete svoju hmotnosť zredukovať a aj si užiť krásne leto. Presvedčte sa sami aké je počas leta chudnutie jednoduché.

Jedzte pravidelne

Počas horúcich dní nikomu veľmi nechutí jesť, no aj napriek tomu musíte počas chudnutia udržať stravu 4 – 6 krát do dňa. Zapojte do svojho jedálnička viac zeleniny, ovocia a ľahkých potravín, tie Vám zabezpečia rýchle, bezproblémové trávenie a Vy nebudete nikdy prejdení na prasknutie. Podľa toho, kedy vstávate a kedy idete naopak spávať rozložte jedlo od 4 do 6 porcii počas dňa. Jedzte približne každé 2,5 – 3,5 hodiny, to Vaše trávenie udrží stále naštartované.

Čo nepiť a čo piť?

Ak chcete piť niečo sladké, tak si pripravte mixovaním alebo v smoothieovači čerstvý džús z ovocia. Rozmixujte pár druhov ovocia prípadne zeleniny, dajte si tam pár kociek ľadu a budete mať záruku zdravého pitia. Smoothie alebo domáce džúsy však nenahrádzajú príjem vody. Voda musí byť celkový základ Vášho pitného režimu. Počas chudnutia v lete si môžete dopriať aj kávu, ale tu voľte radšej prekvapkávanú kávu bez cukru.

Ak nie ste naučený na zeleninu a ovocie, tak začnite opatrne

Ak ste sa zo dňa na deň rozhodli, že zapojíte do svojho stravovania viac zeleniny a ovocia, tak začnite pomaly. Tým, že za deň zjete pol kila ovocia a zeleniny a nie ste na to zvyknutý si môžete privodiť plynatosť alebo hnačku. Začnite tým, že ku raňajkám si dáte 2 ks zeleniny, na desiatu jedno ovocie, ku obedu zeleninovú prílohu.

Hýbte sa aj napriek horúčave

Vonku je 32 stupňov a sme radi, že vôbec ako tak prežijeme tieto horúčavy a ísť behať v takej teplote je nereálne. Nevadí, na výber je stále veľa letných športov, ktoré Vás nemusia rozhorúčiť. Choďte na plaváreň alebo do centra kde sa cvičí aqua zumba, aqua fitnes, aqua aerobik a tieto hodiny Vám prinesú nie len príjemné ochladenie tela, ale aj jeho spevnenie a rýchlejšie chudnutie.

Nezabudnite na bielkoviny

Keď nemáte počas chudnutia v strave dosť bielkovín, tak je veľká pravdepodobnosť, že Vaše telo bude chudnúť nie tukovú hmotu, ako by ste chceli, ale práve naopak svalovú hmotu. No a keď sa chudne svalová hmota, vtedy najčastejšie dochádza ku známemu jojo-efektu. Dbajte na príjem bielkovín v strave, Vaše chudnutie bude zdravšie a potom si udržíte svoju hmotnosť oveľa jednoduchšie.

Bielkoviny prijímajte v podobe – strukovín, sóje, mliečnych produktov, chudé mäso ryby, hydina, vajíčka, hnedá ryža, tmavé pečivo, orechoch alebo rôznych semienkach.

Nenechajte sa zlákať na zmrzlinu a zákusky

V lete je na každom rohu otvorený stánok so zmrzlinou či terasa s ponukou rôznych lahodných zákuskov. Nenechajte sa zlákať týmito maškrtami ak práve chudnete, chudnutie sa Vám môže veľmi ľahko zastaviť a to Vám predsa nestojí za jeden kopček tuku a cukru. Keď chudnete tešte sa z toho a vedzte, že keď schudnete na hmotnosť akú chcete, potom si sem tam doprajete kopček zmrzliny ale dovtedy sa držte svojho stravovacieho režimu a výhra tu bude čoskoro.

You Might Also Like