Vieme, ktoré druhy mäsa z bežného jedálnička môžme konzumovať pri chudnutí! Ktoré sú vhodné?

Mäsové výrobky, resp. produkty sú neoddeliteľnou časťou nášho bežného jedálnička. Sú hlavným zdrojom bielkovín pre správny vývoj nášho tela. Pozor si ale musíme dávať na kalórie, ktoré sa vo väčšej miere vyskytujú hlavne v údených výrobkoch a v niektorých druhoch mäsa. Energetická, resp. nutričná hodnota je vyššia najmä pre obsiahnutý tuk.

Bravčové mäso

KJ – 596,4  Kcal – 142  Tuk – 3,15 g Voda – 66,8 g  Bielkoviny – 29,5 g

Bravčové mäso je neoddeliteľnou súčasťou nášho stravovania už celé storočia. Vôbec sa ho nemusíte báť, je síce tučnejšie ako hydina či hovädzie mäso, ale konzumovaním chudších častí prasaťa získate cenné živiny a ak to nebude vyprážaný rezeň, tak neublížite ani svojej hmotnost.

 

Hovädzie mäso

KJ – 672  Kcal – 160  Tuk – 5 g Voda – 67 g  Bielkoviny – 27 g

Je hovädzie mäso zdravé? Môžem ho konzumovať aj počas chudnutia alebo udržiavania svojej hmotnosti? Hovädzie mäso je charakteristické svojou tmavo-červenou farbou. Toto mäso obsahuje hodnotné látky ako sú napríklad: železo, vitamíny skupiny B a esenciálne aminokyseliny. Hovädzie mäso je plnohodnotnou potravinou, ktorá by nemala chýbať vo Vašom stravovaní aspoň raz za čas.

 

Kuracie mäso

KJ – 680,4  Kcal – 162  Tuk – 3,2 g Sacharidy – 0,1 g  Bielkoviny – 33,5 g

„Kuracina“ patrí do ľahko stráviteľného druhu mäsa. Pokiaľ nie ste vegetarián, tak by mala patriť do Vášho jedálnička. Kuracie mäso obsahuje bielkoviny, málo tuku a ostatné dôležité látky, preto je vhodné pre zdravý životný štýl. Kuracie mäso môžete pokojne konzumovať aj 4 krát do týždňa

 

Mäso a výrobky

Mäso

Je zrejme, že najmä kvôli nízkemu obsahu tuku je pri chudnutí najvhodnejšia hydina kuracie a morčacie mäso. Nezabudnite, že kožu treba odstrániť. Hovädzie mäso má oproti hydine vyššiu energetickú hodnotu ale čo sa nutričných hodnôt týka, obsahuje aj látky prospešné pre zdravie. Bravčové mäso pri chudnutí vynechajte, prípadne jeho konzumáciu obmedzte na minimum, je naozaj kalorické. Pri bravčovom a hovädzom mäsa jedzte iba chudé mäso, nekonzumujte mäso s viditeľným tukom

Mäsové výrobky

Energetická a nutričná hodnota sa výrazne líši v závislosti od výrobku. Kvalitná šunka má miesto aj pri chudnutí, rôzne náhrady ako šunkové salámy vynechajte väčšia časť mäsa je nahradená rôznymi polotovarmi. Čo sa párkov týka, nie je to bohviečo, ale ak si raz za mesiac dáte dva párky, chudnutie sa určite nepokazí. Suché salámy sú na tom asi ako párky. Na slaninu ale zabudnite. Energetická hodnota je už príliš vysoká.

You Might Also Like