Vieme, ako Vám pomôže k zhodeniu nadbytočných kíl bulgur. Je to úžasná, zdravá potravina, ktorá nesmie chýbať vo vašom jedálničku!

Bulgur je chutná a hlavne zdravá príloha, ktorú určite musíte vyskúšať! Účinné látky, ktoré v sebe ukrýva Vám pomôžu nie len na trávenie ale aj na… Pripravte si chutný a zdravý bulgur. Bulgur, amarant, ryža, pohánka a kamut – toto všetko sú zdravé obilniny, ktoré majú veľké pozitíva na náš organizmus. Mnohé z nich sú ešte k tomu aj bezlepkové. Pripravte si chutné recepty. Bulgur je celozrnná a predvarená pšenica. Bulgur je pôvodom Stredomorská obilnina, predvarená z toho dôvodu, že trávenie je menej zaťažené rozložením tejto potraviny. Toto jedlo je výživné a je vhodné či pri chudnutí alebo pri zdravom životnom štýle. Bulgur je podobný ryži a tak ju pokojne môžete konzumovať ako – hlavné jedlo skombinované s inými potravinami alebo ako prílohu ku mäsu. A navyše bulgur je veľmi chutný a príprava jednoduchá.

Z čoho je vlastne bulgur?

Obsah účinných látok v bulgure je neuveriteľný, keďže ide o jednu potravinu. V porovnaní s ryžou má bulgur v sebe toho o mnoho viac.

Vodu, bielkoviny, tuk, vláknina, sacharidy, železo, vápnik, zinok, selén, horčík, meď, mangán, fosfor, draslík, sodík, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, Vitamíny A, B, K, kyselinu listovú, kyselinu pantoténovú a betakarotén.

Nutričná hodnota – bulguru na 100 gramov

KJ– 340,2  Kcal– 81  Bielkoviny–3,4 g  Sacharidy– 17,4 g

Vláknina–4,8 g  Tuk –0,2 g Voda – 73 g

Bulgur obsahuje minerály – 100 g

Železo 1,1 mg Zinok 0,45 mg
Vápnik 11,9 mg Selén 0,9 ug
Horčík 35,5 mg Meď 0,2 mg
Fosfor 42,5 mg Mangán 0,85 mg
Draslík 74 mg Omega3 kyseliny 5,5 mg
Sodík 4,3 mg Omega6 kyseliny 110 mg

Bulgur obsahuje vitamíny – 100 g

Vitamín A 3,2 IU Kyselina listová 17 ug
Vitamín B1 0,2 mg Kyselina pantoténová 0,45 mg
Vitamín B3 1,2 mg Vitamín K 0,8 ug
Betakarotén 0,1 ug

Účinky:

  • Podporuje trávenie
  • Podporuje rýchlosť metabolizmu
  • Podporuje pravidelné vyprázdňovanie
  • Detoxikuje hrubé črevo
  • Znižuje vlčie hlady a chute na sladké
  • Normalizuje hladinu cukru
  • Upokojuje nervový systém

Bulgur je pri chudnutí povolenou potravinou. Je to výživná a ľahká forma pšenice, ktorá podporí trávenie, vyprázdňovanie a aj samotné chudnutie. Bulgur konzumujte 2 – 3 krát do týždňa v rôznych formách so zeleninou alebo s chudým mäsom. Bulgur môžete pridať do – cesta na chlieb či pečiva, šalátov, ryže, polievok, cestovín alebo ako samotné jedlo.

Ako pripraviť bulgur?

Príprava bulguru Vám zaberi pár minút a je veľmi jednoduchá. Môžete si pripraviť bulgur len ako prílohu, ale sa môžete inšpirovať aj ďalšími receptami. Dobrú chuť.

Recept 

Potrebujete: 200 g bulgur, 0,5 l vody, 0,5 ČL morskej soli, 1 PL olivového oleja

Na olivovom oleji sprudka opražte bulgur (podobne ako tarhoňu). Zalejte ho vriacou vodou, pridajte soľ a 5 minút povarte. Potom ho zakrytý pokrievkou nechajte dôjsť. Po 20 – 25 minútach by mal byť hotový. Premiešajte ho a môžete ho skombinovať so zeleninou, vajíčkami alebo ho použiť ako prílohu ku mäsu.

You Might Also Like