Veľké brucho? Žiadny problém! Toto je vitamín, ktorý znižuje nadúvanie a zmenší brucho v priebehu niekoľkých minút.

Nie ste tehotná a nestratila ste žiadnu váhu v poslednej dobe? Je potrebné sa pýtať, čo sa deje? Pomalý zažívací systém by mal byť obviňovaný o opuchnuté bránice, čo môže byť dôsledkom nadúvania a to najmä u žien, ktoré majú viac ako 40 rokov.

Možné príčiny nafúknutého žalúdku

  1. Dehydratácia

Všimli ste si niekedy deň potom, čo ste jedli nejaké slané potraviny alebo pili alkohol že ste nafúknutý kvôli tomu? Mohlo by sa zdať neintuitívne, ale čím viac vody pijete, tým lepšie ste hydratovaná a menej nadúvania budete riešiť.

Keď sa telo snaží zotaviť z dehydratácie, zadržuje prebytočné vody a navyše by ste mohli mať zápchu. To znamená, že keď ste konečne začať piť viac tekutín, je pravdepodobné, že ich uloženie okolo brucha a cíti zvláštne nafúknuté.

  1. Poruchy zažívania

Mnoho ľudí, ktorí sa zaoberajú rôznymi funkčnými gastrointestinálnymi poruchami, ako je celiakia, IBS a ulceróznu kolitídu majú nadúvanie, dilatáciu, plyn a ďalšie symptómy.

  1. Potravinové alergie alebo citlivosti

Veľmi často je alergia na potraviny, citlivosť alebo neznášanlivosť (napríklad neznášanlivosťou laktózy) sú spoločné dôvody nadúvanie a plynu. Existuje množstvo ďalších možných potravinových alergií (napríklad vajcia, orechy), ale iste viete, ak to je to.

  1. Nedostatok tekutín

Niekedy tekutiny v tele môžu byť uložené po celom tele, vrátane oblasti v blízkosti oblasti brucha alebo panvovej oblasti, a to spôsobuje nadúvanie a dočasné zvýšenie telesnej hmotnosti.

  1. Zápcha

To by mohlo byť najviac zrejmý dôvod, prečo máte nafúknuté brucho – budete musieť ísť na záchod! Zápcha môže spôsobiť že stolice zostávajú v črevách, takže máte ťažký pocit žalúdka, plyn, bolesti a nepohodlie. Najväčšie dôvody pre zápchy je keď jete príliš málo vlákniny, nie je dostatok pitnej vody, ste príliš sedavý, v strese.

  1. Ak jete príliš rýchlo

Ak nežujete jedlo správne, telo bude spracovávať pomalšie a nadúvanie sa môže objaviť. Tak  je veľmi dôležité jesť po malých sústach a jesť pomaly.

  1. Hormonálne zmeny

PMS je známe, že spôsobuje tráviace problémy a nafúknuté brucho, pretože to robí náchylné k zadržiavaniu tekutín a zápche.

Ako si môžete napraviť vaše nafúknuté brucho??

vitamín B1 – Vitamín B1 tiež odstraňuje pocit hladu. To sú najlepšie potravinové zdroje vitamínu B1:  strukoviny, celozrnné obilniny, listová zelenina.

vitamín B6

Je veľmi prospešný pre srdce pacientov a pre tehotné ženy. To sú najlepšie potravinové zdroje vitamínu B6:  celozrnných obilnín, hydina, ryby, strukoviny a špenát.

vitamín B12

Nedostatok vitamínu B12 je často spojený s mnohými rôznymi typmi zápalu v brušnej oblasti. To môže narušiť rovnováhu prospešných baktérií v tenkom čreve a prípadne viesť k tráveniu a pomalému metabolizmu. To sú najlepšie potravinové zdroje vitamínu B12:  zelenina, morské plody, syry, zakysané mlieko, vajcia, hydinové a hovädzie mäso.

You Might Also Like