Vedeli ste, že bežci žijú priemerne o 3 roky dlhšie ako ľudia, čo nebehávajú? Je to neuveritlné ale je to tak!

 

Ešte lepšou správou je, že to platí aj pre bežcov, ktorí bežia pomalým tempom iba pár minút denne, tvrdí 15 ročná štúdia.

Ak každý týždeň trochu beháte

– menej ako 51 minút, kratšie ako 6 míl, pomalšie ako 6 míl za hodinu alebo iba 1 až 2 krát – stále získate významné zdravotné výhody v porovnaní s tým, ak by ste nebehali. Dokonca ľudia, ktorí pravidelne bežia menej ako hodinu týždenne, znížili riziko smrti tak, ako bežci ktorí bežia tri a viac hodín denne.

Štúdia zistila

Štúdie sa zúčastnilo viac ako 55 000 dospelých vo veku 18 až 100 rokov, sledovaných 15 rokov, aby sa zistil vzťah medzi behaním a dlhovekosťou. Štvrtina z nich boli bežci. Zistilo sa, že ľudia, ktorí nebehávali, žili priemerne o tri roky menej ako bežci.

Záver a ponaučenie?

Treba preto začať behať, ak milujete svoj život a svojich blízkych. Urobte niečo v prvom rade pre svoje telo, zdravie a psychickú pohodu! A k tomu budeme vyzerať neskutočne dobre! 🙂

You Might Also Like