Vedeli ste vôbec, prečo sú vajíčka hotovými zabijakmi Vášho nadbytočného tuku?Zistite, ako je to možné.

Aj keď po dlhú dobu boli vajcia považované za nevhodnú potravinu pre všetkých, ktorí chcú zhadzovať váhu, opak je pravdou. Nielen, že vajíčka pomáhajú znižovať Vaše tukové zásoby , ale sú pravdepodobne vôbec najzdravšiou potravinou S obsahom vysoko kvalitných proteínov a početným obsahom dôležitých minerálov a vitamínov , vajíčka tiež poskytujú Vášmu telu solídnu dávku zdravých tukov, ktoré podľa početných štúdií podporujú zhadzovanie tuku. Avšak, ich výhody pre spaľovanie tuku týmto ešte nekončia.

Popravde táto superpotravina ponúka mnohé skvelé benefity v oblasti spaľovania tuku. V nasledujúcom článku Vám popíšeme niektoré z nich najlepšie, ako vieme.

Nízka kalorická hodnota

Všetci vieme, že jednou z najviac efektívnych ciest k strate váhy je obmedzenie množstva zjedených kalórií za deň, pri zachovaní vyvážených nutričných hodnôt stravy. Vajíčka v tomto smere prídu vhod. S hodnotou 78 kalórií na jedno vajce zároveň obsahujú celú škálu výživných zložiek. Väčšina z nich sa nachádza v žĺtku, takže vajcia vždy konzumujte celá.

Ak uvážime, že priemerné vaječné jedlo sa skladá z okolo 3 veľkých vajec, znamenalo by to, že zjete menej ako 230 kalórií. Pokiaľ ho doplníte zeleninovú miesto chleba a slaniny, môžete kalorickú hodnotu tohto jedla uvažovať približne 300 kalórií, ale pritom stále dostávať správnu dávku proteínov a ostatných živín.

Jediný háčik pri používaní vajec vašej diéte je, akým spôsobom je varíte. Kým varená, alebo stratená vajcia výrazne neovplyvní váš kalorický príjem, ich vyprážanie na masle zdvihne kalorickú hodnotu dvojnásobne. Len jedna lyžička masla obsahuje 50 kalórií.

Zvýšený pocit spokojnosti

S vysokým obsahom tuku a proteínov vajcia uspokojí Váš hlad oveľa efektívnejšie, než väčšina potravín. Početné štúdie vyzdvihujú efekt potravín s vysokým obsahom proteínov, vďaka ktorým dokážeme udržiavať našu chuť na uzde v dôsledku uspokojenia potreby hladu.

Štúdie tiež ukazujú na to, že vajíčka majú vysoký index presýteniu, čo znamená že vaječné jedlo môže značne zredukovať kaloricky príjem za deň.

Doplnkové štúdie potvrdili, že diéty s vysokým obsahom proteínov majú skvelé vlastnosti pre potláčanie vašich chutí. Podľa vedeckých dát konzumácia vajec znižuje vašu chuť na neskoré nočné desiaty.

Vajcia stimulujú metabolizmus

Vajíčka poskytujú vášmu telu všetky kľúčové aminokyseliny vo vyváženom pomere. Bielkoviny, ktoré prinášajú do nášho tela môžu byť ľahko využité pre posilnenie svalov a povzbudenie metabolizmu. Bolo potvrdené že môžete zvýšiť spaľovanie svojho tela O ďalších 80 až 100 cal za každý deň pri dodržiavaní diéty S vysokými hodnotami proteínov. To je výsledkom vysokého termického efektu proteínov.

Táto vlastnosť potravín, ktorá je tiež známa ako diétne vyvolaná termogenézy, zvyšuje množstvo potrebnej energie pre spracovanie špecifických živín. Pri porovnaní so sacharidmi a tuky, bielkoviny spotrebujú väčšie množstvo energie keď je náš zažívací systém spracováva. Vďaka bohatému zastúpenie proteínov vo vajciach ich konzumácia a následné trávenie spáli v našom tele viac kalórií. V kombinácii s faktom, že vajcia majú veľmi nízku kalorickú hodnotu, získavame recept na úspech.

Lacné, chutné a jednoduché na prípravu

Zaradenie vajec do vašej diéty by nemal byť žiadny problém. Môžete ich nájsť skoro všade, nestojí moc a ich príprava zaberie pár minút. Jednou z najlepších vecí na vajciach je, že chutia dobre bez ohľadu na spôsob prípravy. Odporúčame však vajcia variť, alebo piecť aby ste sa vyhli zvyšovaniu kalorickej hodnoty jedla.

Pri vyprážaní užívajte maslo miesto rastlinných olejov. Môžete tiež pridať zeleninu a urobiť si vaječnú omeletu, ktorá poslúži ako skvelá raňajky znižovanie váhy.

Ak sa snažíte zhodiť váhu, nebojte sa zaradiť vajíčka do vašej diéty. Poskytnú vám všetky výživné zložky a majú mnoho pozitívnych vplyvov na znižovanie váhy. Raňajkovania vajec zvyšuje pocit sýtosti, znižuje váš apetít a prejavuje sa na menšom množstve skonzumovaných kalórií.

Vajcia tiež obsahujú vitamíny a minerály, ktoré je ťažké získať z iných potravinových zdrojov. Všetky tieto faktami ich robí perfektnými pre vašu diétu.

You Might Also Like