Väčšie brucho trápi dosť ľudí, ale ako sa ho dá zbaviť alebo aspoň zmenšiť? My Vám pomôžeme schudnúť!

Tuk

Tuk a tuková zásoba nás vlastne „chráni“, aby sme neumreli hladom. Pre prípadný nedostatok jedla sa potom tieto zásoby rozpúšťajú a idú do krvi v podobe energie. V dnešnej dobe však núdza o jedlo, aspoň v našich končinách nie je, ba naopak… Ponuka jedál, druhov a značiek sa stále rozširuje a my „fajnovieme“. Naše chute sa menia, jeme rôzne potraviny, často krát nezdravé a to je od pribratia a veľkého brucha iba kúsok… V dnešnej dobe sa skôr riadime našimi chuťami, ako rozumom a to tiež nie je dobre. Keď dostanete chuť na sladké a máte na výber čokoládovú tyčinku alebo banán, úprimne, čo si dáte?

Najčastejšie dôvody, prečo sa Vaše brucho zväčšuje

Veľa tukov v strave – tuky sú potrebnou a dôležitou látkou pre správne trávenie a vo všeobecnosti aj pre naše zdravie. Vylúčiť tuky zo stravovania je veľká chyba. Ale nie je tuk, ako tuk. Cholesterol si napríklad naša pečeň vyrába sama a zo stravy jej stačí už iba minimum. Veľa tukov v strave má za následok najrýchlejšie priberanie a to hlavne v oblasti brucha. Tuky majú najvyššiu kalorickú hodnotu a tým sa spaľujú najťažšie.

Veľa sacharidov v strave – sacharidy sú hneď po tukoch najťažšie spáliteľné a taktiež sa ukladajú predovšetkým v oblasti brucha ako tuková zásoba. Pribrať zo zemiakov, ryže alebo z cestovín sa podľa môjho úsudku ani nedá, ale ide o to, že sacharidy a to rafinovaný biely cukor je skoro v každej kupovanej potravine a to vo vysokom množstve. Keď si nabudúce kúpite sladenú vodu alebo čokoládovú tyčinku, tak sa dobre pozrite na zadnú stranu nutričných hodnôt výrobku a zo 100g to prepočítajte na hmotnosť výrobku. Daný pomer cukru v tak malej sladkosti Vás nemilo prekvapí.

Málo bielkovín – bielkoviny sa do tukovej zásoby neukladajú a majú najnižšiu kalorickú hodnotu, teda spaľujú sa najľahšie. Bielkoviny nám tiež pomáhajú štartovať metabolizmus a tým podporujú aj spaľovanie tukov.

Žiadna fyzická aktivita – do práce na aute, z práce taktiež, chôdzu máte len keď idete vysypať smeti?… Ak sa aj Vás týka tento scenár, tak Vaše brucho má pravdepodobne dobrú „zásobu“ tuku. Pohyb nie je dobrý len pre „pevnú“ postavu a veľké svaly… Fyzická aktivita v akejkoľvek forme pomáha spaľovať energiu z prijatého jedla, urýchľuje trávenie a podporuje celkový metabolizmus.

Čo robiť, aby sa brucho zmenšilo?

Tuky – preferujte hlavne tuky rastlinné. Na miesto čipsov a iných slaných maškŕt si dajte radšej orechy, no tiež pozor na množstvo! 20 gramov denne nesolených, nepražených orechov úplne stačí. Na miesto bravčovej masti alebo masla používajte kokosový alebo olivový olej. Okrem tuku prijmete aj iné účinné látky. Vysmážané jedlá úplne vylúčte, preferujte radšej grilované, pečené, varené alebo dusené.

Zelenina a ovocie – na tieto úžasné potraviny nesmiete zabúdať, ani keď máte brucho ploché. Zelenina a ovocie vďaka vyššiemu obsahu vitamínom a vlákniny sú pri chudnutí veľmi nápomocné. Vláknina na seba, ako keby, viaže tuky a tie sa ľahšie uvoľňujú z tela. Jedzte zeleninu a ovocie každý deň a tým si tiež pomôžete od väčšieho brucha.

Hýbte sa – cielená aktivita má pozitívny vplyv na túto partiu. Keď Vás brucho veľmi trápi, tak Vám v posilňovni pomôžu objaviť cviky vyslovene na túto partiu. Ak nechcete chodiť do posilňovne, nevadí, nájdite si nejakú „vonkajšiu“ aktivitu. Na začiatok pokojne zvoľte chôdzu pešo, beh, časom vyskúšajte napríklad plávanie, pri ňom sú kĺby odľahčené a človek sa nepotí.

Zázvor a citrón – stojí to pár korún, ale napriek tomu to má pozitívny vplyv na chudnutie a tým aj na eliminovanie tuku (aj z brucha). Vyšší obsah vitamínu C napomáha spaľovaniu tukov. Pridávajte si do vody hlavne ráno šťavu z citróna a Vaše trávenie a aj vylučovanie bude pripravené na spaľovanie tukov. Potom už stačí iba zvoliť správne stravovanie, pohybovú aktivitu a bruško „z bohom“.

You Might Also Like