Uvarte ryžu týmto spôsobom. Vaše telo z nej absorbuje len polovicu kalórií a spáli viac tuku ako si dokážete predstaviť!

Možno ste už niekedy počuli o delenej strave, kedy by sa sacharidy a bielkoviny nemali navzájom miešať. Takáto strava je však pre mnohých z nás ťažko predstaviteľná, keďže ryža je obľúbená príloha práve k mäsovým jedlám. Dnes vám preto prezradíme jeden trik, ako si ryžu pripraviť tak, aby z nej vaše telo prijalo len polovicu obvyklého množstva kalórií a navyše, aby bolo stimulované viac kalórií spáliť.

Metóda varenia ryže, čo stimuluje metabolizmus

Tým trikom je pridanie kokosového oleja. Určite ste už poučili o množstve jeho využití od starostlivosti o krásu, varenie, až po jeho viaceré zdravotné prínosy. Keď sa kokosový olej skombinuje s ryžou, stáva sa z toho neuveriteľne zdravé jedlo. Pomocou tejto metódy varenia sa ryža pripraví tak, že telo z nej absorbuje len polovičné množstvo kalórii, ako tomu býva pri bežnom varení. Ryža je totiž potravina s vysokým glykemickým indexom, čo znamená, že pomerne rýchlo sa trávi a rýchlo zvyšuje hladinu krvného cukru.

Kokosový olej tento efekt spomalí.

Potvrdzuje to aj Dr. Pushparajah Thavarajah, podľa ktorého:

Varenie ryže s pridaním kokosového oleja je najlepším spôsobom jej prípravy a výrazne zvyšuje jej prínosy pre naše zdravie. Najdôležitejším faktorom je práve spomalenie absorpcie kalórii a brzdenie rastu hladiny krvného cukru“.

Uvedený efekt sa dosahuje tým, že z pôvodne ľahko stráviteľného škrobu sa stáva ťažšie stráviteľný škrob. Ryža sa preto nepremieňa tak rýchlo na glukózu.

Výsledkom je znížené ukladanie tuku v tele. Navyše, tento ťažšie stráviteľný škrob sa stáva potravou pre prospešné črevné baktérie, čo pozitívne vplýva na zvyšovanie imunity.

Recept na prípravu ryže s kokosovým olejom

  • 2 poháre vody
  • 1 polievkovú lyžicu kokosového oleja
  • 1 pohár ryže

Postup

1. Najprv priveďte vodu s kokosovým olejom do varu.

2. Následne do nej pridajte ryžu a na miernom ohni pod pokrývkou ju varte 20 minút.

3. Po dovarení sceďte zostávajúcu vodu a nechajte ryžu mierne vychladnúť.

4. Ryžu môžete konzumovať takto čerstvo uvarenú alebo ju dať na maximálne 12 hodín do chladničky a neskôr jesť buď studenú, alebo si ju znova prihriať.

Záver

Na záver ešte jedno malé upozornenie. Ryžu po uvarení neskladujte v chladničke dlhšie ako 12 hodín. Posledné výskumy totiž ukázali, že spóry niektorých druhov baktérii v ryži dokážu prežiť varenie a potom by sa v nej mohli začať množiť.

You Might Also Like