Toto sú určite najdôležitejšie zásady pri chudnutí. Netušíte aké sú to? Je to veľmi jednoduché a bude Vám určite chutiť.

Raňajky, obed a večera sú tri hlavné jedla dňa. Ako ich nastaviť, aké zásady dodržať aby chudnutie napredovalo správnym smerom. Strava je základom chudnutia! Aké sú hlavné zásady? Aj keď sú raňajky, obed a večera tri hlavné jedlá, nesmieme zabúdať ani na desiatu a olovrant. Pokiaľ počas týchto jedál dodáte telu dostatok živín, bielkovín, vlákniny a dokážete sa zmestiť do primeraného počtu kalórií, tak urobíte prvý krok k úspešnému chudnutiu.

Zásady – raňajky

Najdôležitejšia zásada – nevynechávajte raňajky! Bez raňajok natrvalo bez jojo efektu neschudnete! Ak ste doteraz neraňajkovali, pretože Vám ráno nechutí, začnite s mini raňajkami, a postupne sa dostaňte na klasické raňajky  – ale pozor, nie sú raňajky ako raňajky!

Raňajky sú prvé jedlo dňa a pri chudnutí je preto dôležité, aby obsahovali najmä dostatok bielkovín, vlákniny, zložených sacharidov a vitamínov,… Pokiaľ Vaše raňajky obsahujú bielkoviny a vlákninu, tak sa raňajky vstrebávajú dlhšie a zamedzíte chúťkam. Vitamíny a iné živiny sú dôležité aby Vaše telo mohlo správne fungovať. Vyvarujte sa potravinám s “vysokým glykemickým indexom”, ktoré Vám síce nárazovo dodajú veľa energie, ale následne budete mať veľký problém s udržaním svojich chúťok na uzde.

Ktoré raňajky sú pre naše telo najchutnejšie, ktoré najzdravšie a ktoré najlepšie na chudnutie? Aké zásady treba dodržať? Inšpirujte sa  príkladmi raňajok – zdravé, diétne raňajky.

Zásady – obed

Dbajte hlavne na to, aby Váš obed nemal nevhodné zloženie. To Vám môže sťažiť chudnutie. Zrieknite sa na obed, resp. obmedzte vyprážané jedlá, omáčky, zahusťované polievky a odrieknite si zákusok a sladené nápoje.

Dbajte ale na to, aby mal Váš obed dostatok bielkovín, menej tukov a sacharidy aby boli najmä zložené. Snažte sa mať čo najčastejšie teplý obed, Ani nie tak kvôli chudnutiu, ale kvôli celému zažívaniu – jednoducho po teplom obede budete viac v pohode a to sa prejaví aj na chudnutí.

Príklad vhodného obedu je

Polievka: vývar

Hlavné jedlo  – príklad 1 : mäso  –  na prírodno (ryby, hydina, chudé hovädzie),  príloha  – celozrnná ryža, cestoviny, obloha – dvojitá porcia zeleniny alebo zeleninového šalátu

Hlavné jedlo  – príklad 2: zeleninový šalát s kúskami mäsa alebo tofu alebo mozzarelly

Hlavné jedlo – príklad 3: celozrnné cestoviny s nízkotučným syrom

Asi si neviete predstaviť, že by ste jedli na obed len tieto tri jedlá a vývar – asi by Vás rýchlo prešla chuť. Samozrejme, že toho, čo môžete jesť na obed je omnoho viac .

Zásady – večera

Večeru si dajte cca 3-4 hodiny pred spánkom. Dodržte zásady ako na obed len obmedzte príjem sacharidov. čiže večera je najlepšia bez zemiakov, ryže, pečiva. Doporučujeme napríklad zeleninový šalát napríklad s tofu,

Nezabúdajte, že vynechaním večere alebo raňajok chudnutie neurýchlite ale naopak spomalíte. Ak chcete schudnúť jedzte raňajky aj obed aj večeru. Keďže je vhodné jesť aj častejšie počas dňa doprajte si zeleninu alebo kúsok ovocia aj na desiatu ale na olovrant už len zeleninu. Tieto zásady chudnutia – raňajky, obed, večera, sú všeobecné a presné nastavenie stravovania je závislé od Vášho veku, zdravia, práce. Pre niekoho je lepšie jesť 4 krát a pre niekoho 5 krát denne. Ale s našou pomocou to určite zvládnete.

Čo na záver – extrémne obmedzenie stravy môže vo Vás vyvolať pocit, že je to správne, pretože na začiatku stratíte rýchlo pár kíl. Lenže je to klam – “fatamorgána” a všetky schudnuté kilá si Vás nájdu a ešte aj s úrokmi. O škodách na zdraví ani nehovorím. Nepodceňte preto pravidelnú stravu, jej zloženie a kvalitu. Je to na prvý pohľad  pomalšia cesta, ale za to na istotu a vo Váš prospech.

You Might Also Like