Toto sa stane s Vašim telom, ak budete jesť 3 vajíčka denne!

Pred niekoľkými rokmi zdravotníckej organizácie z celého sveta varovali obyvateľstvo o obsahu cholesterolu vo vajciach. Rovnako ako u avokáda alebo kokosového oleja, všetci verili, že aj vajcia sú nebezpečné, čo sa cholesterolu týka a ohrozujú tým naše zdravie.

To ale nie je pravda , pretože jedno vajce obsahuje cca 180 mg cholesterolu, zatiaľ čo napríklad pečeň vytvorí za deň 1000-2000 mg cholesterolu. Ak jete potraviny s vysokým obsahom cholesterolu, vaša pečeň tomu prispôsobí jeho produkciu. Konzumáciou vajec teda nezvyšuje hladinu vášho cholesterolu, ale iba ho vymeníte za iný.


Dôvody pre konzumáciu vajec

A to je dôvod, prečo by ste sa nemali báť konzumácie vajec, ktoré navyše obsahujú veľmi dôležité živiny. Vajcia obsahujú veľké množstvo vitamínov – A, B6, E. Ďalej tiež – Tiamín, Riboflavín, kyseliny listovej, Železo, Fosfor, Horčík.

Dobrý cholesterol – Vo vajciach sa vyskytuje aj takzvaný „dobrý cholesterol“. Tento cholesterol totiž nie je nebezpečný voči nášmu zdraviu, naopak sa jedná o veľmi prospešnú látku, ktorá pomáha telu vytvárať vitamín D a dôležité hormóny ako je testosterón, estrogén. Na rozdiel od svojho nebezpečného náprotivku, tento cholesterol sa neusadzuje na stenách ciev, namiesto toho je čistí a znemožňuje ochorenia ako je napríklad ateroskleróza.

Cholín – Vajcia sú veľmi bohatým zdrojom cholínu, čo je dôležitá živina, ktorá umožňuje správny vývin mozgu a zlepšuje pamäť. Cholín je tiež veľmi prínosný pre tehotné ženy, pretože znižuje riziko vzniku abnormalít plodu.

Zrak – Luteín a Zeaxantín sú silné karotenoidy, ktoré zlepšujú zrak. Znižujú pravdepodobnosť zrakovej degenerácie súvisiace s vekom a udržujú vaše oči v bezpečí pred slnečným svitom. Tiež znižuje riziko šedého zákalu.

Svaly – Dve vajcia obsahujú rovnaké množstvo proteínu ako jedna porcia mäsa, ale bez prebytočného tuku a kyslosti mäsa. V mnohých diétach sa uvádza, že by ste mali jesť len bielu časť vajcia, to však nie je pravda, pretože polovica množstvo proteínu vo vajci, sa nachádza práve v žltej časti vajcia (žĺtok).

Kosti – Vajcia obsahujú tiež veľké množstvo vitamínu D a vápnika, ktorý sú nevyhnutný pre adekvátne vývoj a pevnosť kostí. Vitamín D umožňuje lepšie vstrebávanie vápnika v tele, ktorý umožňuje napríklad zlepšiť zrážanlivosť krvi.

Chudnutie – Vzhľadom na to, že vajcia sú bohaté na množstvo živín, budete sa po nich cítiť nasýtení. Vďaka ich nízkemu obsahu kalórií, sú veľmi užitočné pre chudnutie. Štúdia tiež potvrdila, že konzumáciou vajec na raňajky, zmenšíte množstvo skonzumovaného jedla za celý deň, čo bude mať za následok zníženie telesného tuku.

You Might Also Like