Tieto vitamíny znižujú zaručene nadúvanie a vyrovnávajú nafúknuté brucho za niekoľko minút.

 

Možné príčiny nafúknutého brucha

  1. dehydratácia

Všimli ste si niekedy deň po tom, čo ste jedli nejaké slané jedlá alebo pili alkohol a vy ste sa kvôli tomu dehydrovali a nafúkli? Môže sa to zdať nezmyselné, ale čím viac vody budete piť, tým lepšie zostanete hydratované a menej nadúvania, s ktorou sa pravdepodobne budete zaoberať. Dehydratácia a elektrolytová nerovnováha zastavujú trávenie a robia to ťažké „zostať pravidelné“.

  1. Poruchy trávenia

Veľa ľudí, ktorí sa zaoberajú rôznymi funkčnými gastrointestinálnymi poruchami, ako je celiakia, IBS a ulceratívna kolitída, majú nadúvanie, distenziu, plyn a iné príznaky.

  1. Alergie na potraviny 

Veľmi často sú potravinové alergie, citlivosť alebo neznášanlivosť (ako je intolerancia laktózy) bežné dôvody na nadúvanie a plyn. Existuje veľa ďalších možných potravinových alergií (napríklad mäkkýšov, vajec, orechov), ale určite viete, či to je to, na čo reagujete, pretože symptómy sú zvyčajne zrejmé

     4.zápcha

To môže byť najzrejmejší dôvod, prečo máte nafúknutý žalúdok – musíte ísť do kúpeľne! Zápcha môže spôsobiť, že stolica zostane v črevách a zanecháva vám ťažký pocit žalúdka, plynu, bolesti a nepohodlia. Medzi najväčšie príčiny zápchy patrí príliš málo vlákniny, nedostatok vody, nadmerné sedenie / vyhýbanie sa fyzickej aktivite a stresu.

  1. Jete príliš rýchlo

Ak nehovoríte o správnom jedle, telo sa bude spracovávať pomalšie a potom sa môže objaviť nadúvanie. Takže je veľmi dôležité jesť v malých kúpaní a jesť pomaly.

  1. Hormonálne zmeny

PMS je známe, že spôsobuje problémy s trávením a nadúvanie žalúdka, pretože je náchylný k zadržiavaniu tekutín a zápche. To je časté a nie príliš veľa obáv, s výnimkou prípadov, keď si všimnete iné závažné príznaky, ako je nepravidelný menštruačný cyklus, ťažké kŕče alebo fibromy.

Ako môžete vyrovnať svoje nadúvanie??

Sledovaním niekoľkých jednoduchých trikov v menu a životnom štýle budete môcť poraziť nadúvanie a zlepšiť trávenie, ako to uvádza nedávny výskum.

Musíte sa len podarí uviesť do činnosti tieto vylepšenia životného štýlu okamžite a budete mať sexuálne, plytšie a budete sa môcť do svojho oblečenia zapadnúť za menej ako týždeň.

VITAMÍN B1

Vitamín B1, tiež známy ako tiamín, je rozhodujúci pre rozklad uhľovodíkov v tele človeka. Zdravotní experti tvrdia, že tento vitamín premení jedlo, ktoré jeme, na energiu. Musíte tiež vedieť, že tento vitamín zlepšuje funkciu srdca a nervovej funkcie a tiež urýchľuje trávenie a neutralizuje nadúvanie a plyny. Vitamín B1 tiež eliminuje pocit hladu.

Jedná sa o najlepšie potravinové zdroje vitamínu B1:

strukoviny, obilniny z celých obilnín, listové zeleniny, kvasné kvasnice.

VITAMÍN B6

Po prvé, mali by ste vedieť, že vitamín B6 bojuje proti zadržiavaniu vody v tele. Veľa rôznych štúdií zistilo, že takmer 90% svetovej populácie je nedostatočné v tomto vitamíne, a to je väčšinou z dôvodu moderného životného štýlu a zlé stravovacie návyky. Zdravotní experti tvrdia, že tento vitamín tiež zlepšuje imunitnú odpoveď tela na bežné vírusy a baktérie. Je to veľmi prospešné pre pacientov so srdcom a pre tehotné ženy.

Jedná sa o najlepšie potravinové zdroje vitamínu B6:  celozrnné obilniny, hydina, ryby, strukoviny a špenát.

VITAMÍN B12

Nedostatok vitamínu B12 bol často spojený s mnohými rôznymi typmi zápalu v brušnej oblasti. To môže narušiť rovnováhu užitočných baktérií v tenkom čreve a pravdepodobne viesť k poruchám trávenia a pomalému metabolizmu.

Jedná sa o najlepšie zdroje potravy vitamínu B12:  zeleninu, morské plody, syry, kyslé mlieko, vajcia, hydinu a hovädzie mäso.

You Might Also Like