Tepová frekvencia pri cvičení priamo ovplyvňuje efektívnosť cvičenia pri chudnutí a chudnutie. Pozrite sa, aký tep by ste mali mať.

Tep – tepová frekvencia pri cvičení (jej výška) priamo ovplyvňuje efektívnosť cvičenia pri chudnutí a tým aj Vaše výsledky pri chudnutí. Úspešnosť chudnutia síce závisí zo 70-tich percent na priaznivej zmene vašich stravovacích návykov. Pokiaľ k tomu pripojíte správny pitný režim, a správnu pohybovú aktivitu vaša snaha schudnúť bude na 100 % úspešná. Rovnako ako je dôležité pri chudnutí správne upraviť stravovacie návyky a naučiť sa ako, čo, a kedy piť, je dôležité i správne cvičiť.

Vplyv tepovej frekvencie

Fyzická aktivita vám efektívne pomôže zvýšiť váš energetický výdaj. Ale je dôležité dbať na vplyv tepovej frekvencie na chudnutie. Napríklad samotné dvíhanie činiek Vám schudnúť nepomôže, taktiež ani pomalá chôdza. Ak chcete schudnúť, dôležité je si sledovať tepovú frekvenciu. Napríklad ak robíte ťažký šport a Vaša tepová frekvencia je príliš vysoká, telo spomalí spaľovanie tukov a pracuje na svalový dlh. Ak je Vaše cvičenie až príliš nenáročné, tak Vaša tepová frekvencia bude príliš nízka na to, aby telo začalo spaľovať tuky. Preto je vplyv tepovej frekvencie na výsledok cvičenia veľmi veľký. Pokiaľ si nie ste istý správnosťou cvičenia, radšej sa obráťte na odborníka, ktorý vám dokáže odborne poradiť. Iba správny typ cvičenia v optimálnom množstve Vám pomôže schudnúť natrvalo. Nezabúdajte, že chudnutie je komplexný proces a pokiaľ na 100% neviete ako správne schudnúť, obráťte sa na odborníka.

Tabuľka

V tabuľke je uvedená tepová frekvencia za minútu. V hornom riadku si podľa Vášho veku nájdite zodpovedajúci stĺpec a zistíte čo sa deje vo Vašom tele pri danej tepovej frekvencii.

21-30 rokov 31 – 40 rokov 41 – 50 rokov 51 – 60 rokov
Udržiavanie 100 – 118 94 – 115 90 – 110   85 – 105
Chudnutie 119 – 141 116 – 135 111 – 131 106 – 125
Vytrvalosť 142 – 160 136 – 153 132 – 147 126 – 140
Silový tréning 161 – 180 154 – 172 148 – 165 141 – 157
Maximum 181 – 200 173 – 188 166 – 181 158 – 172


Udržiavanie
– tepová frekvencia je príliš pomalá na chudnutie. Patrí sem napríklad pomalá chôdza

Chudnutie – tepová frekvencia je optimálna na chudnutie. Dôležité je ale pripomenúť, že okrem tepovej frekvencie nesmiete zabudnúť na pravidelnosť (aspoň 3 krát v týždni)  a dĺžku pohybovej aktivity (45 – 60 min.) Optimálne cvičenia sú: rýchla chôdza, bicykel, korčule, plávanie.

Vytrvalosť – tepová frekvencia je pri takejto pohybovej aktivite už príliš vysoká, telo začína pracovať na svalový dlh – spevňuje a zväčšuje svalstvo. Spaľovanie tukov ide do úzadia. Patria sem rýchly aerobic a zumba, behanie.

Každý šport môžete robiť pomalšie alebo rýchlejšie. Takže napríklad ak je aerobic alebo beh zaradený v kategórii vytrvalosť, pokiaľ ich robíte pomalšie, môžu byť vhodné aj na chudnutie. Každé telo je iné a preto sú tieto hodnoty tepovej frekvencie orientačné. A platí aj to, že lepšie je cvičiť z vyššou tepovou frekvenciou ako sedieť doma na zadku.

You Might Also Like