Strava pri chudnutí je až 70% úspechu alebo neúspechu. Takže „Čo jesť pri chudnutí ?“ My Vám to prezradíme.

Chcem schudnúť. Ale čo jesť pri chudnutí? Aká strava pri chudnutí je najlepšia? Chudnutie je komplexný proces a strava pri chudnutí je jedným z najdôležitejších faktorov úspechu. Strava pri chudnutí je až 70% úspechu alebo neúspechu. Takže otázka „Čo jesť pri chudnutí ?“ je namieste.

Je všeobecne známe, že sladkosti nepomáhajú schudnúť, že tučné mäso a sladké nápoje, tiež nie sú najvhodnejšie a ani chlieb nie je tá najlepšia potravina. Takto by sme mohli pokračovať. Ale to asi viete. Na druhej strane, pokiaľ si všetky zakázané potraviny, resp. stravu pri chudnutí zakážeme, ostane nám zelenina, chudé mäso, sója, a to nás asi dlho baviť nebude. Takže ak chcete chudnutie úspešne zvládnuť, raz začas si treba dopriať aj zakázanú stravu. Pokiaľ si ju doprajeme v primeranom množstve, chudnutie zvládneme ľahšie najmä po psychickej stránke. Lepšie povedané, máme šancu chudnutie dotiahnuť do úspešného konca.

Čo jesť pri chudnutí?

Bolo by to až príliš jednoduché, keby stačilo napísať čo jesť a čo nejesť a všetci by hneď schudli. Lenže pri chudnutí záleží aj na množstve jednotlivých potravín, vhodnom pomere a aj na čase jedenia, atď. Jednoducho ich treba jesť tak, aby Vaše telo dostalo všetko, čo potrebuje pri primeranom množstve kalórií. A keďže sme každý iný, tak aj potreby nášho tela sú odlišné. Ale nebojte sa, spolu tu Vašu stravu nejako zvládneme. Pozrite si zoznam vhodných potravín a čo robiť ak jednoducho bez sladkostí nevydržíte.

  • Chudé mäso – morčacie, kuracie, hovädzie, králik, zajac, ryby
  • Kvalitné šunky
  • Vajíčka – omeleta, praženica
  • Mliečne výrobky nízkotučné – jogurty, mlieko, syry, cottage, tvaroh
  • Zelenina – 1-3 porcie denne. všetka zelenina, pozor si dajte na zemiaky, kukuricu,
  • Ovocie – 1 -3 porcie denne, najlepšie do 15 tej hodiny
  • Ryža – najlepšie pololúpaná
  • Sója – výrobky so sóje – mäso, tofu, mlieko
  • Hrach, šošovica, cícer
  • Knackebroty
  • Olej – čo najmenej, najlepšie olivový
  • Chlieb, pečivo – celozrnné, racio chlebíčky
  • Ovsené vločky, otruby, cereálie s malým obsahom cukru

Potravín, resp.  vhodnej stravy pri chudnutí je omnoho viac, toto je len taký základ, aby ste sa vedeli zorientovať.

Čo jesť pri chudnutí? – zakázaná strava

Sladkosti – máte ich radi? Asi áno. Takže pri chudnutí máte dve možnosti. Ak máte pevnú vôľu a vytrvalosť, tak sladkosti jednoducho nejedzte! Pokiaľ máte pocit, že sa bez sladkostí nezaobídete, tak sladkosť si môžete dať napríklad raz za dva týždne. Pokiaľ si chcete dať pri chudnutí sladkosť častejšie, tak musíte za to „zaplatiť“. Napríklad za každú sladkosť navyše – nadplán si dajte 30 minút pohybu navyše. Vtedy nebudete musieť mať výčitky a v takomto prípade je aj takáto strava pri chudnutí povolená. To platí aj pri ostatných zakázaných potravinách pri chudnutí. Ale nebolo by predsa lepšie, dať si tých 30 minút pohybu navyše a bez sladkosti? Bonusom pre Vás bude dobrý pocit, lepšia kondícia a hlavne rýchlejšie schudnuté kilá.

To isté platí aj pri ďalších zakázaných jedlách pri chudnutí. Či už hovoríme o vyprážaom rezni, nejakej tej zahustenej omáčke alebo niečom mastnejšom. Výnimkou nie je ani alkohol a ďalšie sladké a slané dobroty ako koláče, torty, slané oriešky, zemiakové lupienky a pod.

Strava je naozaj základom chudnutia, takže keď Vás ako prvé zaujíma, čo jesť pri chudnutí, tak to je v poriadku. Pozor si hlavne dajte na to, aby ste na začiatku až príliš neobmedzili príjem jedla (pod hodnotu cca 800 – 1200 kcal), pretože to bude mať po prvých schudnutých kilách za následok to, že sa chudnutie môže zastaviť, budete sa cítiť slabo a keď začiatočná motivácia vyprchá alebo oslabne, tak aj postupné priberanie. Takže pozor!

You Might Also Like