Ste obézny a závislý na sladkostiach? Je neskutočne ťažké odoprieť si ich? Naučíme Vás, ako na ne už viac nedostanete chuť!

Ste obézny a závislý na sladkostiach? Zlá kombinácia. Ako potlačiť chuť na sladké a schudnúť? Chudnutie bez stresu a pocitu zakazovania je snom každého obézneho. Ale pokiaľ viete ako na to, tak sa to dá.

Pocit závislosti na sladkom má dva rozmery. Prvý rozmer môžeme nadľahčene porovnať so závislosťou na hocičom inom. Telo si postupne zvyká a vyžaduje vyššiu a vyššiu dávku. Napríklad závislosť na káve (kofeíne). Preto aj na sladkosti si telo zvykne a časom sa Vám nezdajú dostatočne sladké a chcete viac a viac. Druhý rozmer  je taký, že sa stávate závislý na svojich zvykoch. Napríklad koláčik o desiatej, čokoláda večer pri televízore, alebo zákusok ku káve. Sme závislý na svojich zvykoch (ani nie tak na sladkom). Väčšinou sa staneme závislý na niečom nezdravom. Páčila by sa Vám závislosť na zelenine? Aká dobrá závislosť by to bola. Alebo si jednoducho zvyknúť na zdravé veci a peknú postavu. Čo si poviete o človeku, ktorý má na obed zeleninový šalát. Pokiaľ vy máte na tanieri palacinky, určite si poviete, že z toho sa nemôže najesť. Myslíte si, že sa do toho núti, len aby náhodou nepribral. Ale to nemusí byť pravda. Jednoducho má rád zdravé veci a preto si vybral napríklad spomínaný zeleninový šalát.

Ako potlačiť chuť na sladké a schudnúť??

  • Jedzte pravidelne počas dňa najmä jedlá s nízkym a stredným “glykemickým indexom” a chuť na sladké Vás rýchlo prejde
  • Pokiaľ ste zvyknutý večer pri televízore maškrtiť, tak si nájdite na večer iný program – pri inej činnosti Vás chúťky nedostanú. Činnosti pri ktorých jete sladké, určitý čas nerobte.
  • Nemajte doma odložené tajné zásoby
  • Pite veľa vody a jedzte veľa vlákniny
  • Športujte – má to výborný psychologický efekt
  • Pokiaľ to nezvládate, znížte jednotlivé porcie o polovicu (kúpte si 50 gramovú čokoládu namiesto 100 gramovej, s koláčikom sa podeľte, nevypite 0,5l koly ale iba 0,3 dcl a podobne).
  • Nezabudnite, pokiaľ vydržíte aspoň 3 týždne, tak sa Vám začne vytvárať nový návyk a nielenže začnete vyhrávať nad sladkosťami, ale postupne aj Vaša postava začne byť krajšia a krajšia. Len nezaspite na vavrínoch a sledujte sa čo jete, aby ste si to nepokazili. Po pár mesiacoch si budete môcť povedať, že ste nad závislosťou vyhrali.

PS: „Kde je vôľa, tam je cesta!“

You Might Also Like