Ryžová diéta zabezpečí primerané odvodnenie organizmu a určite pomôže schudnúť 1 až 2 kilogramy do dvoch týždňov.

Ryžová diéta síce nesľubuje radikálny úbytok tukov za krátky čas. No sľubuje že bez drastických zásahov do životosprávy Vám pomôže schudnúť 1 až 2 kíl do dvoch týždňov.

Klasická ryža nieje vhodná z toho dôvodu, že pri spracovaní stráca potrebné vitamíny a je menej kvalitná pre organizmus oproti ryže Natural. Ryža Natural má nižší glykemický index, to znamená, že Vás dokáže viac zasýtiť než klasická guľatá ryža. Prvé dva dni ryžovej diéty sú najťažšie a to z toho dôvodu, že sa telo odvodňuje a očisťuje. Konzumujeme len čistú ryžu bez ochutenia a soli. Ak tieto dva dni vydržíte, ďalej si už môžete vyberať z určite lepších variácií pripravovania ryže.

Výhody ryžovej diéty:

Krátkodobé držanie diéty je pre každého, kto nechce alebo dlho nevydrží dodržiavať diétny plán na chudnutie. Ryžová diéta pomáha telu detoxikovať a tým zbavovať nečistôt. Ryžu konzumujeme približne 5 krát denné, to znamená, že nezostaneme príliš hladnými. Obsahuje málo sodíka čo má za následok odľahčenie srdcovo cievneho systému.

Nevýhody ryžovej diéty

Ak chcete schudnúť väčšie množstvo tuku, tak táto diéta pre Vás určite nieje vhodná. Pomocou ryžovej diéty zhodíte približne 1 až 2 kilá a vydržať stále jesť iba ryžu, nieje pre každého. Taktiež pri držaní tejto diéty sa môžu vyskytnúť z dôvodu nedostatku sodíka a ďalších minerálov a vitamínov –  únava, bolesti hlavy, depresie. Dochádza taktiež k poklesu svalovej hmoty z dôvodu nedostatku bielkovín. Celkovo je táto diéta nie príliš účinná a po krátkom čase sa dostaví nežiaduci jojo efekt.

Ryžová diéta – princíp

Základom ryžovej diéty je samozrejme ryža. Uvarte si 250 gramov ryže natural a rozdeľte si ju na päť porcií. Pri diéte použite ryžu natural. Má omnoho menší glykemický index ako klasická ryža. To v praxi znamená, že Vás zasýti na dlhšiu dobu. Okrem toho obsahuje omnoho viac vitamínov a vlákniny. Je veľmi chutná, a ak ju 2 krát vyskúšate, tak ju budete mať radi a stane sa súčasťou Vášho jedálnička aj po diéte.

Ryžová diéta zabezpečí aj primerané odvodnenie organizmu. Dôležité je namiesto soli používať rôzne korenia . Pretože soľ zadržiava v tele vodu a nepomáha ani Vášmu srdcu a cievam.

Samotnú ryžu jedzte maximálne 2 dni– to je na celej diéte asi to najťažšie. Potom začnite postupne pridávať zeleninu, tofu, kuracie mäso. Diéta sa stane vyvážená a tým aj prospešnejšia pre Vaše telo.

Vyhodnotenie ryžovej diéty: Pokiaľ k nej pristupujete s rozumom a čistú ryžu jete maximálne 2 dni a potom si stravu spestríte aj inou stravou, tak je to prípustná diéta. Doporučujeme prečítať článok „účinná diéta“, kde sa dozviete ďalšie účinné rady ako postupovať pri diéte.

 

Na veľké chudnutie ryžová diéta nie je najlepšia, skôr je vhodná na schudnutie pár kíl. Celkovo ju hodnotíme skôr priemerne, či už po stránke účinnosti ryžovej diéty alebo po stránke vplyvu na zdravie.

You Might Also Like