Raňajkujte každé ráno túto vec a schudnete rýchlejšie, ako by ste čakali

Najdôležitejším jedlom dňa sú bezpochyby raňajky. Takže by ste sa mali vždy uistiť, že sú zdravé a výživné. Toto jedlo poskytuje potrebnú energiu pre celý deň a urýchľuje látkovú výmenu.

Ak sa snažíte zhodiť váhu, nikdy by ste nemali vynechať raňajky, pretože to len zvýši nezdravé túžby po jedle po zvyšok dňa.

Nedávna štúdia zistila, že najlepšiu možnú variantou pre stravovanie sú v skutočnosti ovsené vločky. Jednalo sa o 36 mužov a žien, ktorí boli rozdelení do 3 skupín.

Všetci účastníci konzumovali 350 kalórií denne, ale zatiaľ čo prvá skupina dostávala ovsené vločky, druhá kukuričné ​​lupienky, tretí píla na raňajky iba vodu a obed bol rovnaký pre všetkých.

Účastníci mali za úlohu zaznamenať svoju úroveň sýtosti v nasledujúcich 3 hodín. Výskumníci analyzovali ich krvné vzorky na účely kontroly ich hladín cukru a inzulínu v krvi.

Zistili, že účastníci v prvej skupine mali najmenší chute na jedlo ráno a popoludní, a skonzumovali o 31% menej kalórií na obed. Bolo zistené, že ovsené vločky sú najviac prospešné pre ľudí, ktorí chceli schudnúť, pretože títo ľudia konzumovali o 50% menej kalórií na obed.

Účastníci z druhej skupiny cítili hlad po 3 hodinách, a to bol tiež rovnaký prípad u tých, ktorí pili na raňajky len vodu.

Ovsené vločky zostávajú dlhšie v žalúdku , zatiaľ čo cornflakes zvyšujú hladinu glukózy v krvi, a potom jedinec zažíva náhly pokles cukru.

Početné štúdie potvrdili rovnaké výsledky, a zistilo sa, že ovsené vločky na raňajky napomáhajú chudnutie a znižujú príjem kalórií o 31-50% , a ich účinky sú dlhotrvajúce.

Ovos je chutný a zdravý , môže byť pridaný do všetkých druhov jedál, príloh, alebo šalátov, rovnako ako do mnohých dezertov.

Ovos obsahuje mnoho živín a ponúka viac zdravotných výhod , vrátane:

1) Poskytuje pocit sýtosti

Ovos má vysoký obsah vlákniny, ktorý zabraňuje chutiam a spôsobuje pocit plnosti. Vláknina pomáha tráveniu a tým podporuje chudnutie.

2) Znižuje krvný tlak

Ovos reguluje krvný tlak, pretože obsahuje lignany, rastlinné vlákna, ktoré znižujú krvný tlak o 30%, pri pravidelnom používaní.

3) Znižuje hladinu cholesterolu

Vláknina v ovse sa viaže k tuku v tele, a tým sa znižuje LDL čiže hladina zlého cholesterolu v krvi. Ovsené vločky tiež znižujú riziko srdcových ochorení, srdcových zlyhaní a mŕtvice, a udržujú srdce a cievy zdravé.

4) Znižuje riziko rakoviny

British Medical Journal publikoval štúdiu, ktorá ukázala, že ovos dokáže znížiť riziko rakoviny hrubého čreva, prsníka, prostaty a vaječníkov.

You Might Also Like