Prečo a koľko jesť bielkovín, keď chcete úspešne schudnúť? Všetky informácie k dokonalej postave nájdete v článku!

Protein rich foods including eggs, spinach leaves and pumpkin seeds with a glass of pouring milk in the middle

Prečo a koľko jesť bielkovín, keď chcem úspešne schudnúť? Áno, hovorí sa, že správny pomer bielkovín zaručí úspešné chudnutie, ale, realita býva vždy niekde uprostred. Mnohé diéty sú stavané na dostatku a až prebytku bielkovín, ale ako to je v skutočnosti, nie sú bielkoviny až moc preceňované? 

Dostatok bielkovín v organizme zabezpečuje:

  • Urýchlené trávenie
  • Rýchlejšie odbúravanie tukovej hmoty
  • Rýchlejšie budovanie svalovej hmoty

V ktorých potravinách sa nachádzajú?

Najviac bielkovín nájdeme v nižšie vypísaných potravinách. Tieto potraviny nezabudnite vhodne kombinovať s inými potravinami, aby ste mali ideálnu skladbu bielkoviny, sacharidy a tuk.

Mliečne produkty

Mliečne produkty konzumujte odtučnené, nízkotučné alebo polotučné. Všetky mliečne produkty kupujte biele (bez príchute). Príchuť si dolaďte podľa svojej chuti Vy (kakao, orechy, škorica, semienka, ovocie, mak, kokos…). Za vyskúšanie určite stoja aj mliečne produkty z rastlinného mlieka.

Sója

Tento „top“ bielkovinový produkt má obrovskú výhodu, že obsahuje až 50% bielkovín. Teda aj vegetariáni alebo vegáni nie sú pri posilňovaní alebo chudnutí stratený.

Mäso a ryby

Pri chudnutí a posilňovaní voľte chudšie druhy mäsa. Na obedy alebo na večeru si mäso dávajte so zeleninovou prílohou, ale nezabudnite aj na sacharidy, napríklad jeden kopček ryže, tarhone alebo cestoviny. Ryby konzumujte 2 – 5 krát v týždni, so zemiakmi alebo so zeleninou.

Nezameriavajte sa však iba na bielkoviny!

Počas chudnutia musí byť strava pestrá. To znamená, že prijímať iba nadbytok bielkovín nemá veľký efekt pre telo, ktoré aj počas chudnutia potrebuje nie len bielkoviny, ale aj sacharidy a tuky.

25% tuku, 45 – 50% sacharidov a 25 – 30 % bielkovín

Tento pomer je iba približný, ale ak chcete mať chudnutie zdravou a vyváženou formou, tak sa ho snažte dodržať.

Iný ukazovateľ správneho množstva bielkovín v strave

1 – 1,5 gramu bielkoviny na 1 kilogram Vaše hmotnosti.

Pri aktívnom posilňovaní a formovaní postavy

1,5 – 2 gramy bielkoviny na 1 kilogram Vaše hmotnosti.

You Might Also Like