Prečo a koľko jesť bielkovín, keď chcete úspešne schudnúť? My Vás navedieme na správnu cestu a pomôžeme Vám schudnúť.

Prečo a koľko jesť bielkovín, keď chcem úspešne schudnúť? Áno, hovorí sa, že správny pomer bielkovín zaručí úspešné chudnutie, ale, realita býva vždy niekde uprostred. Mnohé diéty sú stavané na dostatku a až prebytku bielkovín, ale ako to je v skutočnosti, nie sú bielkoviny až moc preceňované? 

Dostatok bielkovín v organizme zabezpečuje:

  • Urýchlené trávenie
  • Rýchlejšie odbúravanie tukovej hmoty
  • Rýchlejšie budovanie svalovej hmoty

V ktorých potravinách sa nachádzajú?

Najviac bielkovín nájdeme v nižšie vypísaných potravinách. Tieto potraviny nezabudnite vhodne kombinovať s inými potravinami, aby ste mali ideálnu skladbu – bielkoviny, sacharidy a tuk.

Mliečne produkty – mliečne produkty konzumujte odtučnené, nízkotučné alebo polotučné. Všetky mliečne produkty kupujte biele. Príchuť si dolaďte podľa svojej chuti Vy. Za vyskúšanie určite stoja aj mliečne produkty z rastlinného mlieka.

Sója – tento top bielkovinový produkt má obrovskú výhodu, že obsahuje až 50% bielkovín. Teda aj vegetariáni alebo vegáni nie sú pri posilňovaní alebo chudnutí stratený.

Mäso a ryby – pri chudnutí a posilňovaní voľte chudšie druhy mäsa. Na obedy alebo na večeru si mäso dávajte so zeleninovou prílohou, ale nezabudnite aj na sacharidy, napríklad jeden kopček ryže, tarhone alebo cestoviny. Ryby konzumujte 2 – 5 krát v týždni, so zemiakmi alebo so zeleninou.

Počas chudnutia musí byť strava pestrá. To znamená, že prijímať iba nadbytok bielkovín nemá veľký efekt pre telo, ktoré aj počas chudnutia potrebuje nie len bielkoviny, ale aj sacharidy a tuky.

Počas chudnutia majte zloženie svojej stravy nasledovné:

25% tuku, 45 – 50% sacharidov a 25 – 30 % bielkovín

Tento pomer je iba približný, ale ak chcete mať chudnutie zdravou a vyváženou formou, tak sa ho snažte dodržať.

Iný ukazovateľ správneho množstva bielkovín v strave

1 – 1,5 gramu bielkoviny na 1 kilogram Vaše hmotnosti.

Pri aktívnom posilňovaní a formovaní postavy

1,5 – 2 gramy bielkoviny na 1 kilogram Vaše hmotnosti.

Počas chudnutia a aktívneho cvičenia sú určite bielkoviny potrebné, ale stravovanie musí byť pestré po každej stránke. Zdravé chudnutie či dobré výsledky v cvičení chcú dobrú skladbu stravovania a nie iba cvičenie.

You Might Also Like