Pokiaľ chcete schudnúť musíte jesť pravidelne, to znamená nevynechávať v žiadnom prípade večeru! Skvelé tipy na večeru tu!

Možno si práve teraz hovoríte, že nie je možné kvalitne večerať a zároveň schudnúť. Opak je ale pravdou. Pokiaľ chcete schudnúť musíte jesť pravidelne, to znamená nevynechávať ani večeru. Taktiež zabudnite na miniatúrne porcie. Samozrejme netvrdím, že si máte na večeru dať dva chody jedla, pizzu, či hranolky. Pokiaľ sa počas dňa stravujete správne, tak ak zvolíte ľahkú a vyváženú večeru, určite nebudete hladovať a navyše budete chudnúť zdravšie a podarí sa vám schudnúť i natrvalo.

!!!!Určite by ste ale nemali večerať neskôr ako 3 hodiny pre spánkom!!!

Ako správne večeriať?

1. Často chceme zachrániť to, čo sme počas dňa pokazili. A preto nás napadne napríklad vynechať večeru, pretože sme počas dňa zhrešili a trápia nás výčitky. Tie nás zväčša trápia po prehreškoch, či po maškrtách, ktorým sme v priebehu dňa neodolali. Navyše sa ľahko sa môže stať, že to nevydržíte a zjete neskorú večeru.

2. “Viem, že mi ľahká večera nebude stačiť, som veľmi hladný – a tak nasleduje večerné prejedanie. Ale hlavnou príčinou nie je Vaša slabá vôľa, verím Vám, že ste naozaj veľmi hladný, príčinou večerného prejedanie je konzumácia nedostatočne výživnej stravy v priebehu dňa, prípadne stravy s vysokým glykemickým indexom. Pokiaľ prijímate predovšetkým stravu bohatú na cukry a tuky, nebuďte prekvapený, že večer sa častejšie stretávate s rôznymi chúťkami a neviete im odolať.

3. Tak čo si teda mám dať na večeru? – princíp je jednoduchý, stačí vynechať jednoduché cukry a dať si jedlo bohaté na bielkoviny a vitamíny s menším obsahom zložených sacharidov. Znie to komplikovane, ale v praxi je to relatívne jednoduché. Inšpirujte sa

  • Ľahká večera č.1 – mäso na prírodno so zeleninovou oblohou a jedným zemiakom, prípadne lyžicou ryže
  • Ľahká večera č. 2 – zeleninové rizoto s kúskami kuracieho mäsa
  • Ľahká večera č. 3 – grécky šalát
  • Ľahká večera č. 4 – 1/2 celozrnného pečiva, mozzarella light a dve paradajky
  • Ľahká večera č. 5 – 3 knackenbroty, 2 plátky nízkotučného syra, vajíčko a šalátová uhorka

Mohli by sme pokračovať do nekonečna, pokiaľ si prečítate ďalšie články na našom webe, tak nebudete mať problém zostaviť si aj inú ľahkú večeru, ktorá bude bohatá na bielkoviny a živiny, s menším obsahom sacharidov a kalórií. Na začiatok môžete ďalšiu inšpiráciu na ľahkú večeru nájsť v jedálničku na chudnutie alebo v  diétnom jedálnom lístku na týždeň.

Samozrejme, že skladbu potravín prispôsobte aj tomu, čo máte radi, čo sa množstva týka, tam je to individuálne. Záleží na Vašom metabolizme, výdaji energie, veku, zdraviu, ale aj to sa Vám časom podarí vycibriť a nájsť tak ideálnu večeru pre Vaše zdravie a postavu.

Na záver

Pokiaľ ste časovo zaneprázdnený a stáva sa Vám, že po príchode domov nemáte moc na výber a musíte zjesť čo dom dá, tak na svoje jedlo myslite deň vopred. Nie je až také ťažké za 5 minút si kúpiť niečo rozumné na večeru! Robíte to len a len pre seba, pre svoje zdravie a postavu.

You Might Also Like