Plávanie je na chudnutie ideálny šport. Spálite kalórie a podporíte svoje zdravie. V článku sa o ňom dozviete viac!

Plávanie je na chudnutie ideálny šport. Spálite kalórie a podporíte i svoje zdravie. Intenzita, dĺžka plávania a štýl plávania rozhoduje o tom, či Vám plávanie viac pomôže schudnúť, alebo nabrať svalstvo alebo najmä zlepší kondíciu.

Plávanie

Plávanie patrí medzi aeróbne aktivity. Plávanie komplexne rozvíja celé Vaše telo tak, ako máloktorý šport. Dokonca môžeme povedať, že je bezkonkurenčné. Pri plávaní pracujú nielen veľké svaly Vášho tela, ale aj tie, o ktorých ani neviete, že ich máte. Plávanie navyše nezaťažuje Vaše kĺby a preto na rozdiel od behania, tenisu je vhodné aj pre obéznych ľudí (ideálne na chudnutie), ale aj pre ľudí, ktorý majú problémy s kĺbami.

Plávanie

Údaje sú uvádzané za 60 minút (1 hodina) plávania. Ak chcete údaje v kilojouloch (kj), vynásobte výslednú hodnotu číslom 4,19.

Vaša váha je                                        do 60 kg              do 75 kg        do 90 kg  

Plávanie – znak                                  320 kcal            370 kcal          440 kcal

Plávanie – kraul                                 350 kcal            385 kcal          460 kcal

Niektoré zdroje uvádzajú, že plávanie je efektívnejšie na spotrebu kalórií ako napr. behanie. Ale  to je pravda, pokiaľ by rozhodovala vzdialenosť. Na zaplávanie napr. 1000 metrov spotrebujete viac kalórií ako pri behu, ale pokiaľ to porovnáme vzhľadom na čas, tak behanie je na spaľovanie kalórií omnoho efektívnejšie.

Výhody plávania

  • posilňuje srdce a cievy – prevencia infarktu a mozgovej príhody
  • zrýchľuje metabolizmus
  • zlepšuje vytrvalosť a kondíciu
  • plávanie nezaťažuje kĺby
  • veľmi pozitívne vplýva na imunitu Vášho tela
  • zvyšuje kapacitu pľúc
  • posilňuje veľké množstvo svalov
  • plávanie je ideálny šport na chudnutie
  • podporuje psychickú pohodu a potláča stres

Načo nezabudnúť pri plávaní ?

  1. Technika plávania – pokiaľ nemáte zvládnutú techniku plávania, tak sa omnoho skôr unavíte, a Váš cieľ schudnúť, alebo zlepšiť si kondíciu dostane trhliny. Preto ak neovládate správnu techniku plávania, radšej absolvujte pár hodín s trénerom, aby ste dosiahli, čo chcete. A nezáleží na tom, čí plávate štýlom prsia, znak alebo motýlik
  2. Technika dýchania – Správne zvládnuté dýchanie je pri plávaní omnoho viac dôležitejšie ako pri iných športoch. Optimálne pri štýle kraul je naučiť sa dýchať pravidelným striedaním pravej a ľavej strany. Taktiež platí ako pri technike plávania, ak ste si nie istý, radšej sa poraďte s trénerom.
  3. Plávanie a trpezlivosť – bez ohľadom na to, či chcete začať plávať kvôli chudnutiu, zdraviu alebo kondícii, pri plávaní platí, že musíte byť trpezlivý. Optimálne je zaradiť plávanie do svojho plánu aspoň 2 krát v týždni a vydržať pri plávaní aspoň 3 mesiace.

Plávanie = chudnutie

Pokiaľ máte nadváhu a chcete schudnúť, prvým krokom je odhodlať sa na plávanie. Pre niekoho je pocit takmer odkrytej postavy na plavárni neprekonateľná prekážka. Ale vykašlite sa na to. Po ukončení chudnutia bude Vaša postava úžasná a Vy budete na seba hrdá/ý, že ste to zvládli a naopak, na plaváreň sa zrazu budete omnoho viac tešiť. Nezabudnite, že najdôležitejšie je začať! Plávanie je na chudnutie optimálne, ale nezabudnite, že základom chudnutia je strava. Preto sa okrem plávania zamerajte na vhodnú úpravu jedálničku, aby ste dosiahli to, čo chcete – peknú postavu bez nadbytočného tuku.

You Might Also Like