Piť alebo nepiť kávu pred cvičením? Prečítajte si o káve a cvičení trocha viac informácii v našom článku.

Káva má pozitívne účinky, keď sa vypije pred cvičením. Toto však platí iba pre ľudí, ktorý majú zdravé srdce, cievy a na kávu sú zvyknutý. Ak si dávate kávu jeden krát do mesiaca a 5 minút pred tréningom si dáte silnú kávu, tak pozitívny efekt nemôže byť garantovaný. Všetko treba brať s rozumnou mierou, keď si nechcete ublížiť. Ak ste naučený na kávu, tak je prospešné, dať si kávu pred cvičením tak 15 – 30 minút.

Ak cvičíte večer, tak tu môže byť malý problém so spánkom. Niektorý ľudia po káve poobede nezaspia, tu by bolo vhodnejšie presunúť kávu s cvičením na doobedie, prípadne obedný režim, kde sa ešte kofeín do večera stihne stratiť. Ak ste ten typ ako ja, že nemáte problém s kávou večer zaspať, tak je to ideálny stav na večerné cvičenie s kávičkou. Uvidíte, ako spokojne a zaslúžene unavene padnete do postele s pocitom, že pre seba a svoje telo robíte dobrú vec.

Účinky kávy pri cvičení

  • Zvyšuje výdrž a výkonnosť
  • Eliminuje svalovicu
  • Podporuje štiepenie tukov

Káva sama o sebe zvyšuje výkonnosť. Podporuje činnosť mozgu, srdca, svalov a celkovú výkonnosť. Ľudia, ktorý pili pred cvičením kávu vydržali dlhšie cvičiť s vyššou intenzitou, ako ľudia ktorý si kávu pred cvičením nedali.

Káva je urýchľovač štiepenia tukov v tele. Káva je pomocník, vďaka ktorému spaľujete viac energie a vďaka ktorému spálite oveľa viac kalórii z jedla a z podkožného tuku, ako keď kávu nepijete. Bol dokázaný účinok kávy pri chudnutí ako pozitívny, no nesmiete zabudnúť, že iba vďaka pitiu kávy nikto neschudne, k tomu musíte pripracovať vhodný jedálniček, cvičebný plán a hlavne dostatočný pitný režim v podobe vody

Upozornenie

Ak máte problém so srdcom, krvným tlakom alebo ste obézny či máte nadváhu, ideálne by bolo toto rozhodnutie cvičenia a kávy konzultovať so svojím lekárom, pretože káva pred cvičením zvyšuje tlak a keď do toho zapojíte ešte aj cvičenie, nemuselo by Vám byť dobre.

You Might Also Like