Perfektná správa! Maškrtiť počas chudnutia nie je vôbec zakázané, ale musí to mať nejakú postupnosť a dávkovanie.

Ak práve chudnete a sem-tam na Vás príde chuť na niečo iné, tak je tu pár možností, s ktorými môžete svoje chute ukojiť Zhrešiť by počas chudnutia asi chcel každý, ale čo si dať, čo si vybrať aby som si moje chudnutie nenarušila? Je tu pre Vás pár tipov, ktorým môžete občas podľahnúť. Ale pozor, naozaj iba občas, pretože inak sa Vaše chudnutie zastaví a to nikto nechce.

Čo znamená občasné maškrtenie?

Naše chute sú nevyspytateľné a nikdy nevieme kedy príde útlm alebo chuť na niečo dobré. Počas zdravého chudnutia by ani nemali prísť nejaké vlčie hlady alebo ukrutné chute. No predsa to niekedy príde, keď máte náročnejší deň, vydali ste viac energie alebo Vás niečo trápi. Dôvody môžu byť rôzne, ale je dobré byť pripravený aj na takéto možné scenáre. Ako často si niečo dopriať, keď to na nás príde?

4 tipy na občasné maškrtenie

1. Čokoláda

– ja osobne nepoznám človeka, kto by ju nemal rád… Čokoláda s vyšším obsahom kakaa nad 64 – 72% má aj pozitívne účinky na náš organizmus. Čím viac kakaového masla, tým menej cukru a tuku v nej. Čokoláda obsahuje tuky, vitamíny A, B ,K, minerálne látky, vlákninu, bielkoviny, kofeín a kyseliny čo pozitívne vplýva na trávenie, nervový systém, srdcovocievny systém a dobrú náladu. Počas chudnutia si dajte čokoládu jeden krát v týždni po 30 – 35 gramov.

2. Orechy

– orechy sú úžasnou a zdravou maškrtou, keď na nás prídu chute na slané čipsy, tyčinky. Obsahujú vyšší podiel vlákniny, dobrých tukov, minerálov a vitamínov, takže orechy môžete používať ako náhradu slaného maškrtenia. To platí iba pre nepražené a nesolené orechy.

3. Víno

– samozrejme, že Vás tu nenútim piť alkohol, ale ak by ste mali chuť trošku sa uvoľniť, tak si dajte zo všetkých druhov alkoholu práve víno, pretože obsahuje hroznový cukor, vitamíny, minerály a kyseliny, vďaka ktorým si trošku pomôžete aj svojmu zdraviu. Ale pozor, nie že vypijete každý deň liter vína popri sledovaní televízora, to by ste si nepomohli. Keď budete mať chuť, tak si dajte 2 deci červeného alebo bieleho vína alebo si môžete urobiť strik z 2 deci vína a 1 deci vody alebo minerálky.

4. Avokádo, hrozno alebo banán

Avokádo má vyššiu energetickú hodnotu, pretože obsahuje 12 g tuku na 100 g potraviny, ale vôbec sa ho nemusíte báť, pretože obsahuje dobré a rastlinné tuky, ktoré Vás zasýtia. Plus má avokádo aj množstvo vitamínov, minerálov a kyselín, čo podporia Vaše trávenie a aj zdravie. Z avokáda si počas chudnutia môžete pripraviť rôzne nátierky, omáčky alebo ho použiť do ovocného či zeleninového šalátu.

Hrozno má taktiež trochu vyššiu kalorickú hodnotu, pretože obsahuje hroznový cukor a to 16 g na 100 g potraviny. Tento cukor sa však uvoľňuje do krvi postupne, ďalej hrozno obsahuje vitamíny C a E, minerálne látky a kyseliny, ktoré podporujú celkové zdravie človeka. Hrozno počas chudnutia konzumujte jeden krát do týždňa po približne 50 – 80 gramov na jedno jedlo.

Banán je ľahko dostupná a zdravá klasika, ktorú dostať skoro všade. Banán má zo všetkých druhov ovocia najviac cukru a to 20 g na 100 g potraviny, ale ten ide tiež postupne do krvného obehu a je vždy lepšie dať si jeden banán, ktorý má v sebe aj vitamíny, minerály a účinné látky, ako dať si jednu čokoládovú tyčinku.

You Might Also Like