Oleje máme „zdravé“ a tiež „nezdravé“. Ktoré sú ktoré? Naučíte sa ich rozpoznávať vďaka nášmu článku!

rastlinny olej

Keď sa povie oleje, tak si hneď každý prestaví tukovú „bombu“ plnú kalórii… Áno, oleje sú skutočne plné tukov, ale to či sú dobré alebo zlé tuky sa dá rozpoznať – podľa druhu oleja. Oleje máme „zdravé“ a tiež „nezdravé“. Ktoré sú ktoré? Naučíte sa ich rozpoznávať a používať, aj keď ste vo fáze chudnutia. Dobrého tuku sa nemusíte báť, práveže rozumným používaním Vám vylepšia fungovanie tela a zároveň podporia zdravé chudnutie… Informácie, ktoré udávam nižšie sú pre toto časové obdobie správne, avšak ako ide výskum míľovými krokmi napred, možno o rok budú všetky oleje zdrojom rakoviny a kardiovaskulárnych ochorení.

„Zdravé“ oleje

  1. Kokosový olej –  je rastlinný tuk, ktorý je snáď zo všetkých olejov najzdravší. Neprekáža mu ani tepelná úprava, takže ak nemáte bravčovú masť, použite pokojne kokosový olej. Možno si budete musieť zvyknúť na inú chuť ako po masti, ale myslite na to, že kokosový olej je to naj zatiaľ na trhu.
  2. Olivový olej  lisovaný za studena je vhodný predovšetkým na studenú kuchyňu do šalátov a podobne.
  3. Vlašský olej  množstvo zdravotných pozitív tohto oleja nemá dvojníka. Tento olej má jemne orieškovú chuť a je vhodný prevažne do sladkých jedál.
  4. Ľanový olej  tento tuk obsahuje aj vitamíny, ktoré zvyšujú prirodzene obranyschopnosť a podporujú mnohé dôležité funkcie tela.
  5. Tekvicový ole podpora trávenia, imunity, prečistenie tela, prevencia pred mnohými vážnymi chorobami, to všetko dokáže tekvicový olej.
  6. Argánový olej  podporuje vnútornú rovnováhu tela a hlavne skrášľuje vonkajšok. Zabezpečuje pevné nechty, vlasy, zlepšuje pružnú pokožku a hojí rany.
  7. Konopný olej  tento olej z konope neprináša úsmev na tvári ale podporuje imunitu, trávenie, stolicu, kvalitu pokožky, odstraňuje zlý tuk z ciev a ešte.
  8. Makový olej  najväčšia prevencia alebo eliminácia Osteoporózy. Zabezpečuje pevnosť kostí a kĺbov, čisté cievy od zlého tuku, sviežu a pružnú pokožku.

Oleje lisované za studena – vo všeobecnosti platí, že oleje lisované za studena sú zdravé, pretože neprešli tepelnou úpravou a preto sú vhodné na konzumáciu tiež „za studena“ (šalát, jogurt, na chlieb, kaša, koktail alebo len tak za lyžicu do pusy)

Účinky  zdravých olejov 

  • Podporujú imunitu
  • Detoxikujú organizmus
  • Antiseptické a antibiotické účinky
  • Podporujú trávenie
  • Ochraňujú a podporujú rast buniek
  • Odkysľujú organizmus
  • Podporujú vyprázdňovanie
  • Odstraňujú zlý cholesterol z ciev
  • Pôsobia preventívne proti vzniku kardiovaskulárnym ochoreniam
  • Zlepšujú pevnosť nechtov, vlasov a pokožky
  • Zabezpečujú pevné kostné tkanivo
  • Upokojujú nervový systém
  • Normalizujú hladinu cukru v krvi

„Nezdravé“ oleje

  1. Repkový geneticky modifikované semeno repky
  2. Bravčová/husacia/kačacia masť vo veľkom množstve zvyšujú „zlý“ cholesterol
  3. Sójový geneticky modifikovaná
  4. Kukuricový geneticky modifikovaná kukurica

Oleje pri chudnutí

Zdravé oleje sú pri chudnutí povolené. Striedmou konzumáciou viete podporiť fungovanie tela, trávenia a aj chudnutia. Zdravé oleje si pridávajte do jedál studenej kuchyne napríklad do – jogurtu, ovocného šalátu, zeleninového šalátu, polievky, na rizoto, ku cestovinám, na chlebík, do koktailu alebo len tak olej vypite s vodou. Sledujte vždy presné dávkovanie, ktoré je určené na zadnom obale.

You Might Also Like