Máte radi ovocie? Ale, čo ak potrebujete schudnúť? Jesť či nejesť ovocie pri chudnutí a diéte?

Máte radi ovocie? Ale, čo ak potrebujete schudnúť? Môžete ho jesť a ak áno, tak koľko? Odpoveď nie je taká jednoduchá. Ovocie je vhodné i nevhodné na chudnutie. Je dôležité si vyberať vhodné druhy ovocia a jesť ho v správny čas, aby Vám chudnutie nesťažilo, dokonca až nezastavilo.

Ovocie je zdravé, to je fakt. Dodáva telu potrebné vitamíny, vlákninu a ďalšie živiny ale aj energiu (kalórie) a navyše má ovocie zväčša vyšší glykemický index, čo taktiež nenahráva chudnutiu.

Keďže výrazné obmedzenie stravy, resp. zakazovanie si väčšiny potravín pri chudnutí, nie je ta správna cesta ako trvalo dosiahnuť peknú postavu, tak ovocie by malo ostať súčasťou Vášho jedálnička aj pri chudnutí – len ho treba jesť v správny čas a vybrať si vhodné druhy ovocia. Prečo? Vaše telo denne potrebuje veľké množstvo živín a iných pre telo prospešných látok a preto ak chcete úspešne schudnúť, ovocie musí ostať vo Vašom jedálničku.

Kedy jesť ovocie pri chudnutí?

Keďže je ovocie kalorické – v porovnaní napr. so zeleninou má omnoho vyššiu energetickú hodnotu, najlepšie je pri chudnutí ovocie jesť doobeda. V doobedňajších hodinách má Vaše telo vyšší výdaj energie, takže kalórie z ovocia jednoducho spáli a neuloží si ich vo forme tuku. Aj keď je najlepšie jesť ovocie doobeda, občas si ho môžete dať aj poobede, najmä ak budete mať potom ešte nejaký pohyb (aby Vaše telo malo energiu). Ovocie je nevhodné pri chudnutí najmä vtedy ak ho jedávate na večeru alebo ešte neskôr. Vtedy kalórie prijaté z ovocia sú naozaj škodlivé pre Vaše chudnutie a navyše vyšší glykemický index ovocia Vám už po krátkej dobe spôsobí ďalšie chúťky.

Najpopulárnejšie druhy ovocia a chudnutie

Na ovocie pri chudnutí sa musíme pozerať z viacerých uhlov. Z pohľadu živín, kalórií,… Pokiaľ sa však pozrieme na ovocie z pohľadu “dobroty”,  tak sa pozrite, koľko kalórií navyše zjete a koľko aktivity budete musieť vynaložiť na jeho spálenie.

Jablko – Jablko patrí medzi najzdravšie ovocie s najnižším obsahom energetickej hodnoty a preto je počas chudnutia pomôckou. Obsahuje 61 Kcal na 100g. Keďže priemerné jablko váži 200g má približne 122kcal.

Na spálenie kalórií 1 jablka budete potrebovať
Rýchla chôdza :  20 minút   Beh: 8 minút

Banán – Má síce vyššiu energetickú hodnotu kvôli obsahu sacharidov, takže pri chudnutí s banánmi opatrne. Obsahuje 90 Kcal na 100g. Keďže priemerný banán váži 200g tak je 180kcal.

Na spálenie kalórií 1 banánu budete potrebovať
Rýchla chôdza : 28 minút Beh: 12 minút

Hrozno – Hrozno je aj napriek svojej vyššej energetickej hodnote určite vhodným ovocím pri chudnutí, najmä pre obsah živín. Ale nepreháňajte to s ním. Obsahuje 72 Kcal na 100g. Keďže menší strapec váži 300g tak má cca 216kcal.

Na spálenie kalórií strapcu hrozna budete potrebovať
Rýchla chôdza : 34 minút Beh: 15 minút

Melón – Vďaka melónu si hydratujete svoje teloa podporujete i Vaše trávenie a navyše močové cesty budú pracovať spoľahlivejšie. Obsahuje 25 Kcal na 100g. Keďže jeden plátok váži približne 300g tak je 75kcal.

Na spálenie kalórií z 300g melónu budete potrebovať
Rýchla chôdza : 12 minút Beh: 5 minút

Ako ste na tom Vy? Chcelo by sa Vám ísť v priemere na 12 minút behať, keď si pri chudnutí len tak zjete 1 kus ovocia navyše?

Zhodnotenie ovocia pri chudnutí

Jedna porcia ovocia denne Vám pri chudnutí neublíži, práve naopak. Ak máte ovocie správne zaradené vo svojom chudnúcom pláne, tak Vám pomôže lepšie sa cítiť, lepšie vyzerať a byť zdravší.

You Might Also Like