Mačingovej diéta nemá za cieľ iba zhodenie nadbytočných kilogramov alebo detoxikáciu organizmu ale aj motiváciu a správne stravovacie návyky.

Mačingovej diéta nemá za cieľ iba zhodenie nadbytočných kilogramov alebo detoxikáciu organizmu. Tieto ciele totiž v konečnom dôsledku za predpokladu dôsledného dodržiavania jej princípov máte dosiahnuť. Mačingovej diéta vás však má predovšetkým motivovať a priviesť k trvalému rozhodnutiu zmeniť svoje zaužívané stravovacie návyky.

Mačingovej diéta a jej princípy

Diétnym režimom prejdete bez pocitov hladu

Diéta podľa Mačingovej napriek tomu, že znižuje kalorický príjem a zoškrtáva z diétneho jedálnička desiatu a olovrant, sľubuje absenciu pocitov hladu. Jesť do úplnej sýtosti tak budete môcť pravidelne na raňajky, obed a večeru.

Ak by vás predsa len po raňajkách prepadli pocity hladu, máte k dispozícii sušené slivky alebo jogurt s mandľami a škoricou. Po obede, rovnako ako ráno, môžete prípadný hlad zahnať jogurtom s mandľami a škoricou.

Počas 28 dňového diétneho režimu ale nebudete jesť  len to čo chcete. Mačingovej diéta má ako základ zvýšený príjem zeleniny a vlákniny. Až neskôr sa jedálniček obohatí o proteíny a sacharidy, pričom ich vzájomná kombinácia nie je prípustná.

Ako vypadá diéta podľa Mačingovej v praxi??

Napriek zdanlivej fádnosti popisu odporúčaných potravín v jednotlivých týždňoch chceme podotknúť, že tieto jedlá ak sú vhodne pripravené môžu byť nielen výživné, ale aj chutné.

Odporúčané potraviny:
  • ovocie a zelenina
  • orechy
  • strukoviny
  • chudé mäso a ryby
  • bryndza, tvaroh, nízkotučné jogurty
  • vajcia
  • pšeno, pohánkové vločky
  • včelí med a škorica

Zakázané potraviny:

  • alkoholické nápoje
  • sladené nápoje
  • pečivo a výrobky z bielej múky
  • cukor a cukrárenské výrobky
  • mäsové výrobky
  • plnotučné mliečne výrobky
  • živočíšne tuky
  • palmový olej

Prvý týždeň

Počas prvého týždňa si na raňajky budete pripravovať postrúhané jablká s postrúhanou mrkvou, ktoré dochutíte medom a škoricou, hrozienkami a orechmi. Obedy sa tak ako aj večere budú niesť v duchu zeleninových hodov a na vašom tanieri sa postupne objaví brokolica, šalát z červenej repy, fazuľové struky, prekladaná cuketa a mrkvový perkelt.

Druhý týždeň

Mačingovej diéta umožňuje v priebehu druhého týždňa spestriť raňajky. Spomínané postrúhané jablká s mrkvou môžete prestriedať bielym jogurtom s vlašskými orechmi a ochuteným medom so škoricou. Chutná je aj kombinácia kiwi, banány, med, škorica a orechy.

Obedy a večere budú naďalej pozostávať so zeleninových jedál. Na jedálniček by mali pribudnúť proteíny v podobe chudého mäsa a vajíčok. Na druhú stranu zasa sacharidy zastúpené strukovinami alebo cestovinami.

Na vašom jedálničku tak budú zaradené jedlá ako kuracie karbonátky so zelerom, mrkvový perkelt so syrom, fazuľové lusky s vajcom, či cestoviny so špenátom.

Tretí týždeň

Pre spestrenie raňajok v treťom týždni môžete na jedálniček pridať varené pšeno s orechmi, sušenými slivkami a medom alebo grahamové, či sójové pečivo s nátierkou z medu a vlašských orechov. Vhodné raňajky predstavujú aj pohánkové vločky zaliate sójovým mliekom.

Obedy a večere sa v tomto týždni nesú v znamení rôznych chodov s bohatým zastupením zeleniny všetkých druhov v kombinácii s proteínmi alebo sacharidmi.

Poteší vás chutný tuniak s varenou strúhanou cviklou a cibuľkou, filety z morskej tresky na masle so zelerovými hranolkami alebo morčacie prsia obalené v mletých orechoch s cviklou, či fazuľkové struky s cviklovým šalátom. Mačingovej diéta môže teda pomerne pestrá.

Štvrtý týždeň

Počas tohto týždňa sa na jedálniček jednotlivých denných chodov môžu zaradiť všetky variácie jedál z prvých troch týždňov.

!!Pitný režim je hlavným prikázaním!!

Dodržiavanie odporúčaného pitného režimu je v ponímaní diéty rovnako dôležitou podmienkou úspešnosti diéty ako strava. Mačingovej diéta si vyžaduje vypiť minimálne 3,5 – 4 l vody za deň. V rámci pitného režimu sa odporúča pitie prevarenej vlažnej vody, ktorá môže byť ochutená citrónom, medom a škoricou.

Nevracajte sa do starých koľají

Ak chcete aby bola diéta podľa Mačingovej úspešná, tak by ste s a nemali úplne vrátiť k bežnej strave a predchádzajúcim stravovacím návykom. Odporúča sa ďalej delená strava alebo diéta podľa krvných skupín. Hlavne nehladujte a stravujte sa pravidelne i pestro.

Výhody Mačingovej diéty:

  • viditeľná úprava hmotnosti
  • netrpíte záchvatmi hladu
  • detoxikácia organizmu
  • úprava krvného tlaku
  • úprava hladiny cholesterolu v krvi
  • normalizácia hladiny cukru v krvi
  • jedálniček pozostáva z bežných potravín

Nevýhody Mačingovej diéty:

  • možné tráviace problémy
  • nejedná sa o dlhodobo udržateľný stravovací režim
  • časová náročnosť prípravy potravín
  • obmedzenie pitia kávy
  • pre niekoho nevyhovujúca jednostranná strava

Skúsenosti s Mačingovej diétou

Názory na diétu sú vcelku pozitívne a veľa žien vyjadruje spokojnosť s výraznejším výsledkom chudnutia. Zároveň si aj po väčšom časovom odstupe od absolvovania diéty nesťažovali na jojo efekt. Pritom uviedli, že po ukončení Mačingovej diéty nemuseli prejsť na diétou odporúčané stravovanie a na udržanie hmotnosti im postačovala pestrá vyvážená strava.

Niektoré ženy si Mačingovej diétu pochvaľovali aj napriek menšiemu úbytku hmotnosti. Predtým totiž vyskúšali rôzne typy diétnych režimov, ktoré im nepriniesli žiadnu zmenu na hmotnosti. Dosiahnutý výsledok ich však natoľko potešil a motivoval, že uviedli odhodlanie znovu si zopakovať celý diétny režim nanovo.

Ako to už pri diétach býva zvykom, na adresu diéty odzneli aj negatívnejšie názory. Niektoré ženy si napriek tomu, že neschudli, pochvaľovali aspoň detoxikačné účinky Mačingovej diéty.

You Might Also Like