Leto je za rohom a vy ste práve v procese chudnutia. Ako odolať všetkým nástrahám na grilovacích posedeniach? My to vieme!

NYT2010062812371399C

Grilovanie a opekanie sú špeciálne udalosti plné dobrého jedla a pitia, ale čo robiť keď chudnem? Vyhýbať sa takýmto príjemným udalostiam počas chudnutia nemá vôbec žiadny význam. Ako sa uchrániť maškrteniu a prejedaniu, aj napriek tomu, že tam pôjdem a z každej strany na mňa budú kukať samé dobroty a kalorické bomby.

Grilovanie

Ak idete na grilovačku, alebo ju sami robíte, treba byť pripravený minimálne deň dopredu. To čo budú grilovať muži a ostatný ľudia nás nezaujíma. Zamerajte sa na to, čo budete jesť Vy. Pri grilovaní preferujte hydinu bez kože, rybu alebo grilovaný syr. Ako prílohy si pripravte zeleninový šalát bez dressingu. Vyhýbajte sa prílohe ako sú zemiaky či pečivo, majú vysokú energetickú hodnotu v kombinácii s mäsom a sú ťažšie stráviteľné ako príloha zelenina. Šalátu urobte pokojne aj viac, pretože si ho dajú určite viacerý.

Používajte korenia ako sú mleté čierne korenie, oregano, petržlenová vňať, kôpor, kari, mletú papriku alebo rôzne grilovacie zmesy. Ďalej môžete použiť čerstvý cesnak ako marinádu, olivový extra panenský olej a podobne. Chutiam a použitým surovinám sa medze nekladú. Ak budete piť nejaký alkohol pri grilovaní, tak voľte suché víno v kombinácii s minerálkou alebo čistou vodou.

Opekanie

Opekačka je podobná udalosť ako grilovačka. Aj tu platí, že klobásam, slanine a tučným mäsám sa vyhýbajte. Pri opekaní zvoľte radšej nejaký špekáčik a ak to dovoľuje situácia, tak voľte hydinu. Prílohu opäť majte nachystaný zeleninový šalát. Pečivu a zemiakom sa radšej vyhnite. Takáto kombinácia je pre žalúdok ťažšia a dlho trvá, kým to telo spáli.

You Might Also Like