Kľuk nie je jednoduchý cvik a nie každý ho vie zacvičiť správne. Viete koľko kilogramov zdvíhate pri kľukoch?

fit woman in push up pose

Kľuky patria medzi základné cviky s vlastným telom. Rozvíjajú silu ramien, tricepsov a prsných svalov. Viete, akú váhu dvíhame pri kľukoch?

a) cca 85% hmotnosti svojho tela
b) cca 65% hmotnosti svojho tela
c) cca 50% hmotnosti svojho tela

Asi budete s nami súhlasiť, že pri zhadzovaní kíl nám pomôže strava aj cvičenie. Koľko percent úspechu tvorí strava?

a) Väčšinu, až 80 % úspechu tvorí strava
b) Je to približne na polovicu
c) Iba 30 %, oveľa dôležitejšie je správne cvičenie

Koľko km by sme denne mali peši prejsť pre naše zdravie?

a) cca 2 km
b) cca 5 km
c) cca 7 km

Ako to teda je?

Kľuky a hmotnosť

Odpoveď b) je správna

Kľuk nie je jednoduchý cvik a nie každý ho vie zacvičiť správne. Mnohým chýba sila, pri kľukoch totiž podľa výskumov tlačíte hore približne 66 % svojej telesnej hmotnosti. Problém s kľukmi majú mnohé ženy – kľuk nie je len o sile rúk, ale aj o sile tzv. „core“ – jadre tela. Preto mnohé ženy radšej robia kľuky na kolenách. Na kolenách  vytlačíte cca 53 % svojej hmotnosti.

Teda napríklad 80 kg človek tlačí pri kľukoch 52,8 kg a pri ženských kľukoch 42,4 kg. Chcete presnejšie vedieť vaše vlastné hodnoty? Zoberte bežnú domácu váhu, dajte na ňu ruky a spravte niekoľko kľukov. Číslo, ktoré uvidíte, síce nemusí byť presné, ale na predstavu to stačí

Strava  vs. cvičenie

Odpoveď a) je správna

Strava tvorí až 80 % (aby sme boli presní, rôzne pramene uvádzajú 70-80%) úspechu, bez kvalitného paliva vám nepôjde ani auto, a ak je palivo nekvalitné, aj jeho chod bude problémový a presne takto to funguje aj s ľudským organizmom. Môžete cvičiť akokoľvek tvrdo chcete, ale aj tak nedosiahnete také výsledky ako keby ste zmenili len stravu. Na druhej strane cvičenie funguje ako akumulátor a krásne podporuje úbytok tuku.

Chôdza a množstvo km

Odpoveď c) je správna

Urobiť aspoň desaťtisíc krokov denne je oficiálne odporúčanie Svetovej zdravotníckej organizácie, a to je  asi sedem kilometrov. Zatiaľ čo pre našich predkov to však nebolo nič nezvyčajné, dnes mnohí z nás takúto vzdialenosť pri svojom dennom režime neprejdú ani náhodou. Naša bilancia je vraj momentálne asi tretinová – väčšina z nás denne urobí len 3 000, v najlepšom prípade 5 000 krokov. Tí „šikovnejší“ z nás sa dokážu hýbať ešte úspornejšie a dennú chôdzu zredukovali len na 1 000 až 2 000 krokov.

Kanadskí vedci na základe výsledkov výskumu zašli ešte ďalej a tvrdia: ak si chcete zlepšiť fyzickú kondíciu, nestačí urobiť iba 10 000 krokov denne v miernom tempe, ale  aspoň 2 000 až 4 000 by ste mali prejsť v rýchlejšom tempe.

You Might Also Like