Keď máte vyvážené a pravidelné stravovanie, tak Váš metabolizmus pracuje veľmi rýchlo! Začnite preto desiatovať.

Či už chudnete, alebo si chcete udržať svoju postavu takú aká je, tak je dobré mať desiatu na dennom poriadku. Desiatovať nás učili už v škôlke ale málokto si tento zvyk udržal. Keď máte vyvážené a pravidelné stravovanie, tak Váš metabolizmus funguje úplne inak.

Desiata

je ďalším dôležitým jedlom – medzi raňajkami a obedom. Pokiaľ nemávate vo zvyku desiatovať, tak si svoj metabolizmus cielene ale nevedome spomaľujete. Telo pred obedom potrebuje ďalšiu energiu v podobe tohto jedla, aby stále pracoval tráviaci systém a žalúdok stále niečo spaľoval okrem daného jedla aj podkožný tuk.

Desiatu si každé ráno zoberte zo sebou, ak už idete kamkoľvek. Hodiť do kabelky, tašky či do auta toto jedlo je to najmenej. A nezabudnite na fľašu s vodou! Desiatovať môžete napríklad:

1. Možnosť desiaty – biely jogurt s kakaom, orechmi, makom, mletou škoricou alebo s kokosom

Túto desiatu voľte, iba ak máte cielenú aktivitu, posilňovanie, beh, cvičenie alebo náročnú prácu fyzicky. Použite biely jogurt bez príchute, Vy si vyrobte príchuť akú chcete. Ak máte sedavé zamestnanie a cielenú aktivitu iba minimálne, tak túto desiatu neaplikujte, prejdite na druhú možnosť.

domáci jogurt s granolou, kiwi, banánom a orechmi – zdravá desiata

2. Možnosť desiaty – čerstvé ovocie

Najvýhodnejšie na desiatu je mať čerstvé ovocie. Buď zvoľte väčšie jablko, jeden banán, polku pomaranča alebo keď máte kivi alebo mandarínku, tak 2 – 3 kusy, ak máte jahody, černice alebo čerešne, tak si dajte približne za hrsť. Nech objem čistého ovocia obsiahne vždy pomer približne jedného väčšieho jablka. Čerstvé ovocie dodá energiu do krvného obehu, podporí trávenie, zároveň nebudete mať neskôr vlčie hlady a tým pádom nepojete podvedome viac na obed alebo na večeru.

ovocie – jablko, hrozno, pomaranč, broskyňa

3. Možnosť desiaty – 5 – 10 ks orechov – nesolené, nepražené

Ak na sebe cítite väčší hlad, pravdepodobne bol slabší obed, tak si dajte nejaké orechy vlašské, pekanové, lieskovce, mandle. Nesmú byť solené a ani pražené.

Budete desiatovať?

Stačí tak málo, dať si každý deň desiatu a Vaše trávenie a chudnutie bude efektívnejšie a zdravšie. Na začiatku si dajte námahu a núťte sa jesť a po čase bude desiata už “bežná vec”. Telo si rýchlo zvyká na správne veci bohužiaľ aj nezdravé.

Raňajky sú základom každého dňa preto ich určite majte. Je tu 10 tipov na vhodné raňajky spolu s nutričnými hodnotami.

You Might Also Like