Jesť toto každé ráno Vám pomôže schudnúť rýchlejšie, ako ste čakali.

Najdôležitejším jedlom dňa sú bezpochyby raňajky, takže by ste mali vždy jesť zdravé a výživné. Toto jedlo poskytuje potrebnú energiu pre celý deň a urýchľuje látkovú výmenu.

Ak sa snažíte prísť o extra váhu, nemali by ste nikdy vynechať raňajky, pretože to len zvýši nezdravé túžby po zvyšok dňa.

Nedávna štúdia publikovaná v časopise Annals of Nutrition & Metabolism zistila, že najlepšiou možnou variantou pre stravovanie sú ovsenné vločky. Jednalo sa o 36 mužov a žien, ktorí boli rozdelení do 3 skupín.

Všetci účastníci spotrebovanej 350 kalórií denne, zatiaľ čo prvá skupina dostávala ovsené vločky, kukuričné ​​lupienky druhý a tretí len pil vodu na raňajky a obed bol rovnaký pre všetkých.

Účastníci zaznamenali ich úroveň sýtosti v nasledujúcich 3 hodinách. Výskumníci analyzovali ich krvné vzorky na účely kontroly ich cukru a inzulínu hladín v krvi.

Zistili, že účastníci v prvej skupine mali čo najmenej chutí cez ráno a popoludní, a spotrebováva o 31% menej kalórií na obed. Bolo zistené, že ovsené vločky sú najviac prospešné pre ľudí, ktorí mali schudnúť, pretože títo ľudia spotrebúvajú o 50% menej kalórií na obed.

Účastníci z druhej skupiny cítili hlad po 3 hodinách, a to bol tiež prípad s tými, ktorí pili vodu na raňajky.

Ovsené vločky zostávajú dlhšie v žalúdku, zatiaľ čo cornflakes zvýšia hladinu glukózy v krvi, a potom sa jedinec zažíva náhly pokles cukru.

Početné štúdie potvrdili rovnaké výsledky, a zistilo sa, že ovsené vločky na raňajky napomáhajú chudnutiu a znižujú príjem kalórií 31-50%, a jeho účinky sú dlhotrvajúce.

Ovos sú chutné a zdravé, a môžu byť pridané do všetkých druhov jedál, príloh, dusené alebo šalátov, rovnako ako mnoho dezertov.

Ovos obsahuje veľa živín a ponúka viac zdravotných výhod, vrátane:

Pocitu sýtosti

Ovos majú vysoký obsah vlákniny, ktorý zabraňuje chutiam a spôsobuje pocit plnosti. Vláknina pomáha tráveniu a tým podporuje chudnutie.

To znižuje krvný tlak

Ovos reguluje krvný tlak, pretože obsahujú lignany, rastlinných vlákien, ktoré boli preukázané, že zníženie krvného tlaku o 30%, pri pravidelnom používaní.

Znižuje hladinu cholesterolu

Vlákno v ovose sa viaže k tuku v tele, a tým sa znižuje LDL alebo zlá hladina cholesterolu v krvi. Ovsené vločky tiež znižujú riziko srdcových ochorení, srdcové zlyhanie a mŕtvice, a udržiavajú srdce a cievy zdravé.

To znižuje riziko rakoviny

British Medical Journal publikoval štúdiu, ktorá ukázala, že ovos znížiť riziko hrubého čreva, prsníka, prostaty a vaječníkov.

You Might Also Like