Je vôbec možné schudnúť nadbytočné kilá po prekročení 40tky a 50tky? My Vám poradíme, ako na to!

Čo sa deje vo Vašom tele po 40-tke a 50-tke?

  • Začala som priberať hádam aj z vody
  • Na pohyb nemám čas
  • Chcem schudnúť ale mávam „neuhasiteľné“ chute na sladké

Najčastejšie príčiny – priberanie po 40-ke a po 50-ke

  1. Spomalený metabolizmus
  2. Nekvalitná strava
  3. Nedostatočný pitný režim
  4. Zlé odvodňovanie
  5. Menopauza
  6. Žiadny pohyb

Menopauza

 Najčastejšie začína medzi 45-55 rokom života ženy. Je to bežný jav, pri ktorom dochádza ku nedostatočnej tvorbe estrogénov a ukončeniu funkcie vaječníkov. Menopauza je vlastne posledná menštruácia v živote ženy.

Najčastejšie príznaky 

  1. Návaly (82%)
  2. Strata menštruácie
  3. Osteoporóza
  4. Nočné potenie
  5. Vypadávanie vlasov
  6. Bolesti hlavy
  7. Priberanie

Spomalený metabolizmus

Najlepšia možnosť je, ak ste dodržiavali správne stravovacie návyky už pred začatím menopauzy alebo „vkročením“ do veku po 4štyridsiatke a po päťdeisatke. Prečo? Pretože pre Vás to bude ľahšie. Avšak ani dámy, ktoré správne stravovacie návyky nedodržiavali, nie je nič stratené!

  • Jesť 5 krát denne
  • Dostatočný pitný režim
  • Dostatok pohybu
  • Dostatok spánku
  • Čo najmenej stresu

Ako schudnúť  po 40-ke a po 50-ke ?

  1. Vymeňte biele pečivo za: tmavé, celozrnné, tekvicové alebo grahamové. Ako príloha na pečivo je najvhodnejšie syr, šunka a zelenina
  2. Pečivo jedzte na raňajky, potom už nie
  3. Desiata  – dôležité medzi jedlo, mávajte pravidelne, najlepšie jogurt (biely, s pro bio kultúrou), mlieko (nízkotučné, polotučné), acidko, activia nápoj (bez desiaty, resp. olovrantu je chudnutie ťažké)
  4. Obed –  mäso je povolené (ryby, hydina, hovädzie, bravčové) avšak najdôležitejšia je príprava, mäso musí byť chudé, bez tuku, a príprava je najlepšie: grilovaním, pečením, dusením a varením (bez pridaného nadbytočného tuku) ako prílohu voľte ryžu, zeleninu alebo cestoviny. Vyhýbajte sa zemiakom. Zemiaky sú povolené napr. zapekané s brokolicou, karfiolom či inou zeleninou. Ďalšie vhodné obedy sú , strukoviny, cestoviny, šaláty alebo zeleninové či syrové omáčky. Polievky sú najvhodnejšie vývary, zeleninové a vyhýbajte sa krémovým či mastným polievkam. *Dobrá rada: pokiaľ jedávate polievku a aj druhé, tak medzi jedlami mávajte pol hodinovú pauzu, urýchlite rozloženie potravy.
  5.  Olovrant – nikdy naň nezabúdajte. Udržuje Váš metabolizmus naštartovaný. Najvhodnejšie je ovocie, akékoľvek, pozor na sušené, má väčší podiel cukru. Surové ovocie Vám zabezpečí energiu do večere, telo v kľude vydrží.
  6. Večera – má byť ľahká, výživná ako napríklad cestovinové šaláty, zeleninové šaláty, ovocné šaláty, jogurt, kúsok mäsa so zeleninou… Na noc už telo nepotrebuje toľko energie ako cez deň, pretože telo v noci spracováva stolicu, ukladá potrebné živiny zo stravy do tela, preto ak ho na noc „prejete“, telo nebude dokonale vyživené.
  7. Ak budete aj po večery hladné, chyba nastala už cez deň
  8. Čo s pitným režimom? Denne by mal každý vypiť približne 2 litre čistej vody. Čaje, minerálky, polievky, kávy toto sa do pitného režimu vôbec nepočíta.
  9. Cielený pohyb – nájdite si niečo čo Vás bude baviť. Nikdy nedosiahnete výsledný efekt so športom alebo aktivitou ktorú robíte na silu. Stačí aspoň chôdza pešo, bicykel, plávanie, beh vždy berte ohľad aj na svoj zdravotný stav.

You Might Also Like