Dôvodov prečo cvičiť ale aj prečo nie je určite veľa. Tu sú 3 pre a 3 proti, ktoré keď si prečítate, určite zabudnete na všetky výhovorky!

Dôvodov prečo cvičiť ale aj prečo nie si každý nájde aj na všetky prsty ruky. Pozrite si 3 extra dôvody prečo cvičiť verzus 3 výhovorky,  prečo cvičiť nemôžem. Isto sa v tom mnohý nájdete, ale dôvodov prečo cvičiť je o mnoho viac. Cesta ku zdravému a peknému telu je taká jednoduchá, len väčšina z Vás si sami hádžete polená pod nohy. Nenechajte sa premôcť svojou pohodlnosťou a vyťažte z cvičenia všetky bonusy pre svoje telo!

3 dôvody prečo cvičiť

Bude Vám to páliť – vďaka cvičeniu budete pozornejší, nabitý energiou a budete mať aj lepšiu pamäť. Súvisí to aj s kvalitou spánku. Pravidelnou aktivitou si zlepšíte aj kvalitu svojho spánku. Budete mať hlbší a plynulejší spánok, čo sa týka prechádzanie z jednej fázy do druhej. Skúste si to: 3 – 4 x do týždňa choďte na pol hodinovú svižnú prechádzku a uvidíte, že každé ráno sa budete budiť plný energie a hlavne odpočinutý

Máte sedavé zamestnanie? Cvičením predídete bolestiam chrbtice, prípadne zmiernite už existujúcu bolest– vďaka cvičeniu budete vzpriamenejší, nebudete sa viac hrbiť. Svalstvo, ktoré sa Vám bude tvoriť na celom tele, bude bez problémov držať chrbticu správne rozloženú. Vďaka pravidelnému cvičeniu si zabezpečíte pevnejšie kĺbové a kostné tkanivo, čo eliminuje vznik Osteoporózy

Hovorí sa, že vyzeráme tak ako sa cítime. Čo tak sa citiť mladší? Vďaka cvičeniu sa nie len budete cítiť mladšie ale ešte aj budete vyzerať mladšie a lepšie, ako pred tým, než ste začali cvičiť. Cielená fyzická aktivita skutočne človeka omladí. Je tomu tak preto, pretože vďaka pravidelnému uvoľňovaniu hormónu šťastia budete mať lepšiu náladu, zbavíte sa stresu, budete plný energie, upokojíte svoju myseľ a budete aj sebavedomejšia.

3 výhovorky prečo necvičiť

Som zaneprázdnená/ný – musím variť, upratovať, chystať deti do školy, úlohy atd. Na cvičenie nemám čas ani keby som chcela. Jednoduché riešenia pre takúto situáciu. Vstaňte iba o 15 minút skôr a tých 15 minút Vám úplne stačí na raňajšie cvičenie. Keď si dáte len 5 minút strečing, 5 minút skákanie na švihadle a 5 minút ľubovoľnej aktivity, tak energie budete mať na rozdávanie. Cvičenie ráno Vás nakopne do ďalšieho dňa, naštartuje trávenie, metabolizmus a budete celý deň plná energie.

Nemám energiu – som vyčerpaná z práce, domácnosti a keď prídem domov, tak nemám síl na cvičenie. Znie to paradoxne, ale energiu nemáte preto, lebo necvičíte. Zaručene, ak sa premôžete a pôjdete už len na malú prechádzku, tak uvidíte sami na sebe, že energie budete mať viac, ako keď si sadnete za PC a budete tam nečinne sedieť.

Nemám na to financie – športy ako lyžovanie, tenis, cvičenie s trénerom si nemôžem dovoliť. V poriadku, niektoré aktivity stoja peniaze, ale na druhej stranenie každý pohyb, cvičenie či aktivita je spoplatnená. Platíte niekomu keď idete na prechádzku do mesta či parku? Platíte niekomu keď doma pred televízorom skáčete cez švihadlo? Na mnohé aktivity netreba peniaze, prístroje a ani špeciálne náčinie. Nájdite si to, čo Vás bude baviť, začnite a udržte to

Prestaňte sa vyhovárať a nachádzať všetky možné prekážky, začnite konať. Čím skôr začnete s nejakým cvičením, tým rýchlejšie budete fit.

Stačí si nájsť dôvod a zabudnúť na výhovorky 🙂 

You Might Also Like