Dosiahnite zlepšenie kondície a schudnutie s obyčajným skákaním cez švihadlo. Cvičenie na doma a hoci kde v prírode.

Dosiahnuť zlepšenie kondície sa dá aj obyčajným skákaním cez švihadlo. V podstate je to účinnejšia varianta behania ale s tým rozdielom, že sa zapája do pohybu skoro celé telo.

Skákanie cez švihadlo patrí medzi menej populárne cviky na chudnutie a zlepšenie kondície. Je to vďaka tomu, že prevedenie tohto cviku môže byť pre menej zdatných náročné. Sú tu pripomienky od odborníkov, že dlhodobé skákanie má negatívny vplyv na kĺby. Sú tu al aj tvrdeniať, že sa týka hlavne ľudí s vyššou váhou. 

Pri skákaní cez švihadlo môžte pomôcť svojim kĺbom špeciálnou obuvou, vybavenou mäkkou podrážkou pre lepšie tlmenie dopadu na zem. Na začiatkoch bude možno pre Vás tento cvik náročný, no po dlhšej dobe si navyknete na správny systém a prídu aj prvé výsledky.

Kedy skákať cez švihadlo na chudnutie?

Najúčinnejšie je toto cvičenie hneď ráno ešte na lačno. Samozrejme nezabudnite na rozcvičku a strečing. Nie že hneď ako vstanete z postele pôjdete skákať ?

Tempo prispôsobte podľa seba a svojich možností. Vyskakujte len do takej výšky, aby ste nohami nezachytili o švihadlo. Nieje potrebné vyskakovať vysoko do výšky.

40 – 60 opakovaní – rozcvička na zahriatie
60 – 120 opakovaní – mierne náročná intenzita
120 – 180 opakovaní – náročná intenzita pre skúsených

Výhody skákania cez švihadlo

  • spaľovanie prebytočných tukov za krátky čas
  • budete sa cítiť lepšie nielen na tele ale aj na duši
  • precvičujete v podstate celé telo
  • zlepšuje taktiež činnosť srdca

You Might Also Like