Cviky na brucho Vám pomôžu schudnúť a spevniť brucho. Vyberte si tie správne cviky na brucho na doma, aby Vaše brucho bolo už čoskoro krásne!

Cviky na brucho ako sed  Vám pomôžu schudnúť a spevniť brucho. Vyberte si tie správne cviky na brucho na doma, aby Vaše brucho bolo už čoskoro krásne.

Dôležité je nielen zvoliť si vhodné cviky na chudnutie brucha ale cvičiť ich aj pravidelne. Nezabúdajte aj na vhodný počet opakovaní a počet sérií. Aj keď cviky na brucho nie sú veľmi populárne, pokiaľ vydržíte – výsledok Vás prekvapí.

Cviky na brucho 5 minútové video

Chcete si vyformovať brucho? Cviky vo videu Vám k tomu určite napomôžu.

Cviky na brucho na doma – popis základných cvikov

Sed – Ľah 

    1. Ľahnite si na mäkšiu podložku – nie na podlahu, pokrčte kolená, nohy si dajte mierne od seba (cca 40 cm)
    2. Pokiaľ máte lavičku na sed-ľah, sadnite si na ňu a nohy si zaprite pod podpery
    3. Ruky si dajte za hlavu, pokiaľ nemáte kondíciu, môžete si ich prekrížiť cez hrudník – uľahčuje to cvičenie sed-ľah a postupne ako sa Vám zlepší brušné svalstvo si ruky dajte za hlavu
    4. Priťahujte pomaly ramen ku kolenám – pozor – pokiaľ máte ruky za hlavou nikdy neťahajte rukami. Tento cvik na chudnutie je účinný pokiaľ priťahujete hlavu ku kolenám brušnými svalmi. Musíte precítiť brušné svaly. Spätný pohyb – klesanie preciťte, klesanie spomaľujte brušnými svalmi.
    5. Sed –ľah si môžete spestriť šikmým cvičením. Spevníte si bočné brušné svalstvo. Vo fáze priťahovania smerujte ľavé rameno ku pravému kolenu a v ďalšom opakovaní smerujte pravé rameno k ľavému ramenu. V striedaní pokračujte až do konca série
    6. Cvičte pomaly, pri priťahovaní vydychujte, pri spätnom pohybe – klesaní sa nadýchnite.

Každopádne ak zvládnete techniku cvičenia, zaraďte sed – ľah medzi svoje cviky na brucho pri chudnutí

Skracovačky

Skracovačky patria medzi cviky na brucho, ktoré sú veľmi účinné. Preto pokiaľ chcete mať pekné brucho, určite nevynechajte skracovačky. Podporujú viacero brušných svalov súčasne. Skracovačky sú univerzálne, ľahko sa cičia doma a sú vhodné nielen pre mužov ale i pre ženy.

  1. Ľahneme si na podložku. Súčasne dvíhame nohy do 90 stupňového uhla vzhľadom na podlahu a ramenami pritiahneme hrudník smerom dopredu.
  2. Ruky sú zahlavou, ale pri cvičení si nimi nepomáhajte
  3. Následne sa ramenami aj nohami vraciame do pôvodnej polohy
  4. Cvičte pomaly, pri priťahovaní vydychujte, pri spätnom pohybe – klesaní sa nadýchnite.
  5. Skracovačky cvičte tak, aby Vás bolelo – aby ste cítili brucho. Nesmie Vás bolieť chrbtica – v takom prípade technicky necvičíte správne. To platí aj pre ostatné cviky na brucho
  6. Skracovačky na začiatok cvičte 3-4 sérií po 10 – 15 opakovaní. Postupne zvyšujte záťaž.
  7. Skracovačky posilujú okrem brucha – brušného svalstva aj stehna, takže patria medzi komplexnejšie cviky na brucho

Príťahy kolien v sede

Tento cvik patrí medzi najúčinnejšie cviky na brucho, resp. na stredné brucho. Doporučujeme všetkým, ktorý chcú mať krásne brucho. Ľahko sa cvičí ja doma.

  1. Sadnite si na lavičku. Rukami sa pridržte lavičky – dajte pozor aby bola lavička pevne na zemi – aby sa pri cvičení neprevrátila.
  2. Pomaly vystrite nohy tak, aby boli vodorovne s podlahou.
  3. Postupne priťahujte nohy v kolenách čo najviac k hrudníku a zároveň ich skrčujte
  4. Následne nohy spúšťajte do pôvodnej vodorovnej polohy a zároveň ich v kolenách vystierajte.
  5. Cvičte pomaly, pri priťahovaní vydychujte, pri spätnom pohybe – klesaní sa nadýchnite.
  6. Začnite 3-4 série po cca 15 opakovaní

Nezabudnite

Že cviky na brucho sú iba ako doplnok pri chudnutí brucha. Pokiaľ chcete mať pekné brucho, nezabudnite si vhodne upraviť jedálniček, pretože len cviky na brucho Vám nepomôžu dosiahnuť svoj cieľ. Pripravte sa na to, že potrebujete byť trpezlivý a disciplinovaný. Pokiaľ neviete ako správne cvičiť, poraďte sa priamo vo fitku s trénerom, aby ste si neublížili.

You Might Also Like