Čo Vám zaručene zrýchli a čo naopak spomalí metabolizmus? Zrýchlite ho tak, aby dokázalo vaše telo spaľovať tuky rýchlo.

Pomôžu vám omega-3 mastné kyseliny

Nezáleží len na tom, ako veľmi alebo málo jete, ale aj na zložení jedálnička. Preto do toho svojho zaraďte morské ryby, napr. sleďa, tuniaka alebo lososa, ktoré sú skvelým zdrojom omega-3 mastných kyselín. Tie jednak napomáhajú telu hospodáriť s tukmi, pretože majú vplyv na ukladanie cholesterolu, ale navyše podľa niektorých výskumov znižujú rezistenciu voči hormónu leptínu, čo priamo zrýchľuje spaľovanie prijatej energie.

Ak vám ryby z nejakého dôvodu nerobia dobre, môžete jesť omega-3 mastné kyseliny ako potravinové doplnky, odporúča sa 1 000 až 2 000 miligramov za deň. Iným zdrojom sú ľanový olej, vlašské orechy alebo vajcia obohatené omega-3 kyselinami.

Naopak sa úplne vyhnite jedlám s tukmi, v ktorých názve nájdete predponu trans- alebo stužené tuky. Takéto nielenže škodia cievam, ale navyše spaľovanie spomaľujú.

Zelený čaj

Mnoho z tých, ktorí dokázali schudnúť, nedajú dopustiť na zelený čaj. Ich skúsenosti potvrdzujú aj niektoré výskumy. Zdá sa, že látka katechín, ktorú zelený čaj obsahuje, skutočne pomáha telu spaľovať tuky. Musíte však vypiť najmenej pollitra denne. Stávkou na istotu je tiež rozdelenie jedla na niekoľko denných dávok. Nemusí ich byť päť až šesť, ale mali by byť minimálne tri, pričom by ste mali vždy začať výdatnými raňajkami.

Pokiaľ ide o celkové množstvo energie, ktoré za deň prijmete, neverte tomu, že čím menej, tým lepšie. To vedie skôr k ďalšiemu spomaľovaniu metabolizmu. Berte to tak, že vám nejde v prvom rade o chudnutie, ale o to, aby vaše telo dokázalo efektívnejšie spáliť energiu z jedla.

V takom prípade sa držte toho, že denne prijmete najmenej toľko energie, koľko zodpovedá vášmu bazálnemu metabolizmu. Ten si môžete nechať presne zmerať u odborníkov, prípadne vyčítať z rôznych tabuliek a prepočtov, ale musíte ich brať iba orientačne.

Pre predstavu, sedemdesiatpäť kíl vážiaca štyridsaťročná žena s mizivou pohybovou aktivitou a výškou okolo 1,65 metra má bazálny čiže kľudový metabolizmus približne 5 500 kilojoulov.

Žena o desať rokov mladšia, ktorá má primeranú fyzickú aktivitu minimálne 3x týždenne a váži o pár kíl menej, si môže dovoliť asi 7 000 kilojoulov denne. To je dané nielen vekom, ale aj väčším množstvom svalov a častejšou aktivitou.

Pri takomto príjme budete udržiavať svoj metabolizmus v chode. Pre chudnutie je vždy dôležité, aby ste viac energie vydali, ako prijali. Nie však znížením energetického príjmu pod hodnoty bazálneho metabolizmu, ale zvýšením fyzickej aktivity.

You Might Also Like