Chudnutie je najmä o strave. Viete, ako si správne zvoliť jedlo pred tréningom? My Vám poskytneme len najlepšie rady!

Jedlo na obed pred tréningom

Obed pred popoludňajším tréningom by mal byť skutočne výdatný, no zároveň vás nemôže zaťažiť až do večere. Na cvičenie potrebujete dostatok energie a čo iné okrem jedla vám ju môže dodať? Na energetické nápoje úplne zabudnite. Počas pracovného týždňa je to so stravovaním ešte ťažšie, keďže ste buď v práci alebo v škole. Jedlo si teda musíte vhodne pripraviť ešte v predstihu.  A ako teda správne jedlo pred tréningom vypadá? Prečítajte si naše 3 jednoduché recepty, ktoré vám pomôžu dostať sa na správnu cestu. Nasledujúce jedlá sú ideálne v tréningový deň, ale samozrejme ich môžete pripravovať ako zdravý a výživný obed aj inokedy.

1. Kuracie rolky

  • celozrnná rolka s guacamole
  • listová zelenina
  • 25 g nastrúhaného syra
  • nakrájanú papriku
  • ďalšia zelenina podľa vašej chuti
  • kuracie mäso

Ide skutočne o jedlo, ktoré je jednoduché i praktické na prípravu. Samozrejme odporúčame si mäso z kurčaťa uvariť večer dopredu. A aké prináša toto jedlo výhody? No samozrejme v ňom nájdete veľa zdravých tukov, kvalitné chudé bielkoviny, kopec vlákniny, minerály, antioxidanty a sacharidy.

2. Fazuľové chilli

.

Tento pokrm veľmi ľahko udržíte teplý napríklad v termoske. Navyše, poctivo pripravené chilli je naozaj výživné a dokonca pomáha spaľovať tuky, ako sa dozviete v tomto článku.

  • kvalitné chudé mäso
  • pridajte fazuľu z konzervy
  • nakrájanú zeleninu podľa chuti
  • 1 g chilli

Toto jedlo navyše môžete dochutiť korením či bylinkami podľa vlastného uváženia. My odporúčame pridať napríklad kúsok kombu, teda morskej riasy, ktorá obsahuje obrovské množstvo morských minerálov bez toho, aby zmenila chuť pripraveného jedla. Skutočne tak získate hrniec zdravého obeda s vysokým obsahom vlákniny, bielkovín, minerálov a antioxidantov.

3. Vegetariánsky šalát

  • hrsť semienok
  • nakrájané avokádo
  • listové šaláty vrátane špenátu
  • nakrájanú zeleninu
  • trocha olivového oleja, citrónovú šťavu
  • bylinky na dochutenie

Šalát je vhodné jedlo pred tréningom, kvôli ľahkému tráveniu a množstvu prospešných živín. A aby toho ešte nebolo málo, tak je vegetariánsky šalát bohatý aj na rastlinné fytochemikálie, antioxidanty, vitamíny a minerály. Áno, vyššie spomínané jedlá nie sú nijako prevratné ani zložité. Išlo nám len o to načrtnúť a ukázať vám, že zdravé jedlo pred cvičením je naozaj dôležité. Potrebujete do tela dostať veľké množstvo živín a energie. Nedržte zbytočne hladovky, ktoré váš organizmus len a len oslabujú. Ak máte problém s chudnutím napriek tomu, že sa zdravo stravujete a pravidelne cvičíte, tak sa objednajte na konzultáciu k výživovému poradcovi. Vyšetrí vás na najmodernejších prístrojoch a zostaví jedálniček na mieru podľa vašej fyzickej záťaže. Získate aj cenné rady a tipy, no dôležitá je i pomocná ruka a motivácia.

You Might Also Like