Chcete schudnúť a stále máte pocit, že ste hladný a neviete sa zbaviť chuti na sladké? Koniec prejedaniu sa! Hurá, ľahké chudnutie!

Chcete schudnúť a stále máte pocit, že ste hladný a neviete sa zbaviť chuti na jedlo? Nech robíte, čo robíte, stále sa Vám do tej hlavy vkrádajú myšlienky na nejakú tú drobnosť. Nebojte sa, zbavíme Vás toho! Čo je podstatné, príčina nie je v genetike. Dokážeme to zmeniť a potlačiť Vašu chuť na jedlo. A navyše to nebude ani také ťažké. Pokiaľ dodržíte pár zásad na zníženie chuti do jedla, tak sa to navyše prejaví aj na Vašej postave a aj na zdraví. A o to Vám predsa ide.

Prečo práve ja mám stále chuť na jedlo?

Na túto otázku je veľmi jednoduchá odpoveď. Môže za to najmä Váš životný štýl, resp. najmä to, čo jete. Je to taký začarovaný kruh. Pokiaľ jedávate potraviny, ktoré zvyšujú chuť do jedla, tak jednoducho stále máte chúťky a tak si ich opäť dáte a celé sa to stále opakuje dookola. A Vy priberáte a priberáte alebo nechudnete a nechudnete.

Aká strava zvyšuje Vašu chuť do jedla?

Je to strava, ktorá má buď vyšší glykemický index alebo nedostatok živín ako bielkoviny, vláknina. Patria sem najmä potraviny obsahujúce veľa cukru a málo bielkovín a vlákniny- sladkosti, sladené nápoje, zemiaky, biele pečivo, sladké pečivo ale aj napríklad prezreté ovocie, či úplne na mäkko uvarené cestoviny alebo ryža.

Ako znížiť chuť do jedla?

Ak chcete potlačiť chuť na jedlo, neznamená to automaticky, že vyššie uvedené potraviny už nebudete môcť nikdy jesť, ale ak si chcete dlhodobo upraviť, resp. znížiť chuť do jedla, zmenšite ich množstvo. Navyše do svojho jedálnička doplňte potraviny, ktoré potláčajú takéto chúťky, čiže potraviny s nízkym glykemickým indexom a s obsahom bielkovín (chudé mäso, semienka, nízkotučné mliečne výrobky) a vlákniny (najmä zelenina a taktiež rôzne semienka a celozrnné výrobky). Viac o zdravej strave, respektíve o vhodných potravinách sa dočítate v ďalších článkoch.

Ak chcete znížiť chuť na jedlo, mali by ste vedieť:

Glykemický index – hovorí o tom, ako prudko stúpne a následne aj klesne hladina cukru v krvi po zjedení danej potraviny. Ak jedávate potraviny s nízkym glykemickým indexom, tak  takéto potraviny spôsobia pomalší nárast a následný pokles cukru v krvi a tým Vás zasýtia na dlhšiu dobu. Naopak potraviny s vyšším glykemickým indexom spôsobia vo Vašom tele prudký nárast hladiny cukru v krvi a následný rýchly pokles. A to spôsobí, že ste opäť hladný, resp. že máte chúťky.

Bielkoviny – jedávate ich dostatočné množstvo? Oplatí sa to aj pre zníženie chuti do jedla. Strava obsahujúca bielkoviny Vás zasýti na dlhšiu dobu a preto výrazne potláča chuť na jedlo. Oplatí sa posvietiť si bielkovinám na zúbky.

Ďalšie tipy na zníženie chuti do jedla

  1. Približne 15 minút pred jedlom vypite 3 – 5 dcl vody. Jednak to pomôže tráveniu, ale čo je podstatné, telo bude vnímať, že už niečo v žalúdku máte a nebude toľko pýtať.
  2. Jedzte veľa vlákniny. Vláknina má sýtiaci efekt, a budete mať pocit, že nepotrebujete toľko jesť. Jednoducho znížite chuť do jedla. Vlákninu nájdete napr. v ovocí a zelenine. Napríklad takmer ku každým raňajkám si môžete dať paradajku alebo papriku, k obedu zeleninovú oblohu a pod.
  3. Jedzte aspoň 5 krát denne. Na potlačenie chuti do jedla to zaberá. Pravidelná strava zabezpečí dostatočné množstvo cukru v krvi počas celého dňa, čo zamedzuje chuti do jedla.
  4. Jedzte pomalšie. Vychutnávajte si každé sústo. Kľudne jedzte aj 20 -30 minút.  Telu chvíľu trvá, kým si uvedomí, že jete a pokiaľ jete pomalšie, budete mať skôr pocit sýtosti a možno Vás vďaka tomu prejde chuť na nejaký ten dezert.
  5. Nenuďte sa a nevysedávajte zbytočne pri televízore. Či chceme alebo nie, nuda a pozeranie televízie nám takmer vždy na myseľ privedie myšlienku na nejakú maškrtu.

Stačí pár dní snaženia a chuť na jedlo bude o poznanie nižšia. Dajte tieto rady do praxe a uvidíte, že chuť do jedla sa Vám rapídne zníži. A o to budete mať ľahšiu cestu ku svojej vysnívanej postave a ku pevnejšiemu zdraviu.

You Might Also Like