Chcete schudnúť počas leta a pýtate sa či je to možné? Stačí Vám dodržať zopár našich rád a leto sa stane tým najideálnejším obdobím na chudnutie.

Chudnutie v lete nemusí byť vôbec také ťažké. V lete máme prirodzene viacej pohybu, keďže vonku je krásne, máme kvalitnejšiu a dostupnejšiu zeleninu, ovocie a máme aj lepšie odvodnenie nášho tela. Čo z toho ale vyplýva, ako sa to dá urobiť tak, aby som účinne schudla aj počas leta?

Grilovanie alebo opekanie

Posedenie počas letných večerov s rodinou alebo s priateľmi je veľmi príjemné a nemusíte sa toho vôbec obávať. Na týchto udalostiach je kopec jedla a pitia, ale keď zvolíte ľahšie kombinácie, tak dokážete ušetriť kopec kalórii zo zbytočných potravín. Tak za prvé jedzte chudšie druhy mäsa. Kuracie prsia, chudé bravčové alebo hovädzí steak, čo bude dostupné a najjednoduchším variantom pre Vaše trávenie je jesť mäso so zeleninou. Zelenina je počas leta kvalitnejšia a dostupnejšia, tak si pripravte alebo vyžiadajte nejaký šalát. Bez pečiva počas grilovačky alebo opekania ušetríte veľa zbytočných kalórii. Ak budete mať chuť na sladké, tak si môžete dať nejaký ovocný šalát s jogurtom, posypaný napríklad kakaom alebo kokosom.

Vždy to bude lepšie ako keksíky, koláče či niečo podobné. Tyčinky, chrumky alebo iné slané mlsanie, radšej tiež vynechajte úplne. Čo sa týka pitia, tak tvrdý alkohol a počas leta tiež dajte úplne preč, to si už radšej dajte pivo alebo vínny strik. Ak chcete nealkoholický drink, tak si dajte buď vodu, jemne perlivú minerálku, smoothie nápoj alebo keď nebude, tak džús zriedený s vodou.

Dovolenka, all inclusive

Ako zvládnuť všetky tie chutné a lákavé jedlá? Veľmi jednoducho, vždy majte plán čo budete jesť, držte sa ho. Jedlá obmieňajte, nebojte sa skúšať aj iné rôzne kombinácie. Na dovolenke skúste jedlá ladiť buď na slano : vajíčkové so zeleninou, obložené misy so zeleninou, nátierky so zeleninou, verte mi, že Vás to zasýti. Alebo raňajky na „sladko“ napríklad rôzne ovocné šaláty, jogurty, tvarohy, prípadne nejaké kaše, mliečne koktaily. Pečivu sa skúste na dovolenke vyhnúť, ak to už nedokážete, tak si ho dajte určite len na raňajky a aj to jeden kúsok čo je približne 50 – 70 g. Croissanty, šišky a podobné rôzne maškrty Vám iba zaťažia a spomalia trávenie a Vy potom budete ťažšie spaľovať energiu z jedla a ešte si budete spomaľovať aj chudnutie.

Zmrzlina a ovocná drť

– na každom kroku stánok so zmrzlinou, nanuky a podobné maškrty s nimi je to počas leta jednoduché, ak si počas chudnutia dáte jeden kopček zmrzliny za dva týždne, tak sa nič nedeje. Ak ju však dojedáte po deťoch alebo konzumujete každý druhý deň, tak potom o chudnutí nebude ani reč. Keď si už chcete niečo dopriať, tak si dajte napríklad ovocnú dreň alebo drť. Je v nej síce viac cukru ale ten spálite rýchlejšie ako tuky z krémovej zmrzliny. Ovocnú drť počas chudnutia si môžete dopriať maximálne jeden krát v týždni po 1 – 2 deci. Ak chcete zmrzlinu, tak tú si dajte radšej iba jeden kopček raz za dva týždne.

You Might Also Like