Chcete rýchlo a hlavne konečne začať zhadzovať nadbytočné kilogramy? Pozor, aby Vás nebrzdil spomalený metabolizmus!

Chcete chudnúť? Pozor, aby Vás nebrzdil spomalený metabolizmus. Najčastejšou príčinou nadváhy okrem prejedania je spomalený metabolizmus. Aj vy patríte medzi ľudí, ktorý vôbec nejedia veľa a stále sú tučný? Príčina môže byť práve v metabolizme. Neviete ako zrýchliť metabolizmus? Pozrite si príčiny spomaleného metabolizmu a vďaka tomu nájdete aj riešenie na zrýchlenie a schudnete.

O metabolizme

Čo je to vlastne? Je to látková premena, ktorú v podstate ani nevnímame. Laicky povedané, rýchlosť metabolizmu hovorí o tom ako vaše telo naloží s energiou, ktorú ste prijali vo forme stravy. Má dve možnosti. Buď ju spáli, alebo časť spáli a časť uloží vo forme tuku. Pokiaľ máte rýchly metabolizmus, Vaše telo nepriberie a naopak Vám chudnutie pôjde ľahšie.

Hlavné príčiny spomaleného metabolizmu

1.  Nedostatok svalovej hmoty

Nemusíte byť kulturista/tka na to, aby ste mali rýchlejší metabolizmus. Ale pokiaľ nemáte skoro žiaden pohyb a v strave nepríjmate dostatok bielkovín, tak Vaša svalová hmota je pravdepodobne na minime. Prečo je tak dôležité svalstvo? Svalstvo spaľuje kalórie energiu aj keď nič nerobíte, nielen pri cvičení a pohybe. Taktiež aj tuková hmota spaľuje malé množstvo energie. Ale množstvo spálenej energie svalstvom v kľude je až 8 krát väčšie ako spáli tuková hmota. Takže ak kilo Vašej tukovej hmoty spáli za určitý čas v kľude 20 kalórií, tak za ten istý čas svalstvo spáli až do 160 kalórií. Už rozumiete, prečo potrebujete skvalitniť Vašu svalovú hmotu? Každý gram svalstva prispeje k zrýchleniu metabolizmu.

2. Nepravidelná strava a zlý pitný režim

Majú výrazne nepriaznivý vplyv na Váš metabolizmus. Napr. pokiaľ počas dňa jete menej a večer to dobehnete, Váš metabolizmus nebude nadšený. A ak nepijete dostatok tekutín, platí to isté. Pritom zlepšiť si pitný režim nie je až také zložité. Stačí trochu chcieť.

3. Diéty a jojo efekt

Skúšanie rôznych nezmyselných diét, ktoré aj tak na 99% skončia jojo efektom majú extrémne negatívny vplyv na chudnutie a metabolizmus. Ak ste ich skúsili, tak asi viete, že každé ďalšie chudnutie je ťažšie a ťažšie. Je to práve kvôli tomu, že každá zlá diéta na chudnutie Vám spomalí metabolizmus a každá ďalšia diéta ho spomalí ešte viac.

Ako zrýchliť metabolizmus?

1. Spomalený metabolizmus zrýchlite pravidelnou stravou. Jedzte 5 krát denne v menších dávkach a metabolizmus sa začne zrýchľovať. Pokiaľ ste doteraz jedávali 1-2 krát denne, určite máte strach, že namiesto schudnutia priberiete. Možno Vám na začiatok nejaké kilečko pribudne, ale po čase sa to zlomí a začnete krásne a hlavne bez hladovania chudnúť.

2. Jedzte potraviny s nízkym glykemickým indexom. Jednak sú zdravšie, ale čo je podstatné zasýtia Vás na dlhšiu dobu a potlačia chúťky na maškrty. Pridajte do stravy vlákninu a bielkoviny. Taktiež majú sýtiaci efekt. Bielkoviny sú aj základnou stavebnou jednotkou svalstva , ktoré tiež priaznivo vplýva na zrýchlenie metabolizmus.

3. Pohyb  Vám spevní svalstvo –  pokiaľ príjmate dostatok bielkovín. A kvalitné svalstvo zrýchľuje metabolizmus. Takže začnite sa hýbať. Optimálne je 3 krát v týždni po 46 – 60 minút. A pohyb Vám nielen zrýchli metabolizmus ale aj urýchli samotné chudnutie.

 

You Might Also Like