Chcete byť extra fit a zdraví pred svadbou, na dovolenke, na pláži alebo pri inej udalosti? Žiadny problém!

Všetci vieme, že fitnes a zdravá strava by mali byť naším spôsobom života stále. Ale aj tak chceme byť extra fit a extra zdraví napríklad pred svadbou, na dovolenke na pláži alebo pri inej udalosti. Lenže existuje správny spôsob a nesprávny spôsob, ako naskočiť do práce na tom, aby ste v lete vyzerali super.

Tu sú rady od niekoľkých trénerov top celebrít z Los Angeles. Nebudú sa týkať sedemdňových očíst alebo trávenia niekoľkých hodín denne v posilňovni – sú to len jednoduché vylepšenia, ktoré poskytujú veľké benefity. A podľa fitnes profíka Harleyho Pasternaka existuje jeden bonus, ktorý vám cvičenie a správna výživa prinesú: nakopnú vaše sebavedomie.

Pred nami je tucet tipov, ktoré prenesú váš fitnes do ďalšieho levelu.

Expert 1: Gunar Peterson

Klienti: Jennifer Lopez, Kendall Jenner, Sofía Vergara

1.NEBOJTE SA SACHARIDOV

To, že sacharidy sú nepriateľom, je totálny mýtus. Všetci ich potrebujeme pre špičkovú prácu nášho mozgu a telesných funkcií. Peterson odporúča jesť ich pred cvičením: Chcem, aby moji klienti mali niečo vo svojej nádrži, aby mohli odviesť svoju prácu,“ ako aj potom. „Po tréningu potrebujete zabezpečiť, že máte všetky makronutrienty ako sacharidy, proteín a tuky, aby sa vaše telo mohlo napraviť a nahradiť to, čo sa práve pokazilo,“ tvrdí.

Náš tip: najlepším zdrojom cukrov a energie je ovocie. Nezaťažuje organizmus, ľahko sa po ňom cvičí a cítite sa po ňom plní energie. Nebojte sa ho, fruktóza v ovocí vám neuškodí! Fruktóza pridaná do iných potravín však áno.

2.KEĎ VÁHATE, ZVOĽTE SILOVÝ TRÉNING

Dobré správy pre tých z nás, ktorí nemajú radi kardio – keď ide o tónovanie a budovanie sily rýchlo, Peterson tvrdí, že je medzi cvičeniami jeden jasný víťaz. „Silový tréning je vždy spôsob, ako sa dá ísť!“, tvrdí, že „metabolický efekt vám bude slúžiť po tréningu viac ako čokoľvek iné. Nečakajte na váhy!“

Málo času? Kombinované pohyby s ľahkými prechodmi sa dajú odcvičiť vždy, tvrdí Peterson, ktorého jedna z najobľúbenejších sérií na celé telo, ktoré odporúča robiť na 30-60 sekúnd a opakovať, zahŕňa „kliky, mountain climbers a plank; drepy, tuck jumps a bicyklové brušáky; a výpady na stranu, dips a leg raises“. Čo je na tom najlepšie? Nepotrebujete k tomu žiadne náradie, takže tieto pohyby môžete vykonávať kdekoľvek.

Náš tip: Spravte si napríklad smoothie so špenátom, ktorý je na tieto minerály bohatý. Podobne je na tom aj iná zelená zelená listová zelenina.

Harley Pasternak

Klienti: Kim Kardashian, Kanye West, Rihanna

1.SPRAVTE ČO NAJVIAC KROKOV

„Vyzerať najlepšie ako môžete nie je o tom, čo robíte v posilňovni, je to o tom, čo robíte ostatných 23 hodín,“ zdôrazňuje Pasternak. „Všetkým mojím klientom dám Fitbit (od $59,95) a ubezpečím sa, že môžem odsledovať koľko sa každý deň hýbu. Denne by ste sa mali pokúsiť prejsť aspoň 10 000 krokov, ideálne viac. Ak niekto potrebuje zhodiť na nejakú udalosť, dám mu prejsť 12 000 až 14 000 krokov. To robí rozdiel.“ Obyvatelia mesta môžu tento cieľ dosiahnuť ľahšie ako väčšina, ale ak žijete v L.A., skúste parkovať o kúsok ďalej od vášho cieľa ak niekam idete autom alebo sa otočte okolo svojho bloku na konci obednej prestávky (kontrola vášho instagramu môže počkať).

2.PITE VODU, ABY STE SA VYHLI PREJEDANIU

Na výhovorky, že nemáte čas na to, aby ste sa denne vypotili – Pasternak hovorí, že potrebujete len 10 minút denne a môžete vidieť výsledky. „Vyberte si jedno cvičenie na každý deň, ktoré sa zameriava vždy na inú časť tela, potom urobte 4 až 5 setov po 20 až 25 opakovaní,“ radí. „Nemusíte o tom premýšľať z hľadiska zastrašujúceho tréningu“. Niekoľko Pasternakovych obľúbených cvikov s váhou vlastného tela bez náradia zahŕňa zadné výpady na fromovanie zadku a cvik na posilnenie chrbta, kedy ležíte bruchom na zemi a súčasne zdvíhate aj nohy aj ruky.

O vápniku sa ukázalo, že pomáha zvýšiť rýchlosť, akou metabolizujeme tuky. Náš tip na vápnik je zelená listová zelenina a špenát vo forme zelených smoothie. Zelenina a orechy sú aj výbornými zdrojmi bielkovín, ale existujú aj kvalitné vitariánske proteínové prášky – ryžové proteíny s alebo bez (zdravých) príchutí a konopný proteín.

Ashley Borden

Klienti: Reese Witherspoon, Ryan Gosling, Christina Aguilera

1.HIIT IT

Borden je veľkou fanúšičkou vysoko intenzívnych intervalových tréningov ,konkrétne štýlu nazývaného Tabata, pri ktorom pri maximálnej intenzite cvičíte 20 sekúnd a potom nasleduje 10 sekundový odpočinok, opakujete 8 kôl. „Môžete robiť burpees, šprinty, bicyklovať, drepy s výskokom – čokoľvek čo zahŕňa celé telo,“ tvrdí.

„Je to superintenzívne, ale spôsobí to veľké zmeny vo vašom tele.“ Ako extra pomôcku Borden navrhuje aplikáciu stopky v mobile, ktorá sa nazýva Round Timer.

Ak si klienti chcú naozaj sťažiť svoje tréningy, Borden im ponúkne vestu so závažím. „Je to úžasný spôsob, ako zosilniť čokoľvek, čo robíte naozaj bezpečným spôsobom, ktorý vám pomôže spáliť oveľa viac kalórií,“ tvrdí.

„Vaše telo zostane tak uzavreté v každej pozícií, v ktorej ste celý čas – či už to je státie alebo sedenie za stolom – tie určité (súvisiace) časti vášho tela nebudú reagovať na cvičenie,“ tvrdí Borden.

2.ŽUJTE TUKY

Borden tvrdí, že tuky nás zasýtia na dlhšie a pomáha predchádzať výkyvom cukru v krvi. Vždy má po ruke občerstvenie medzi jedlami v podobe surových nesolených mandlí alebo ovocia a pridá si k tomu štvrť avokáda alebo štvrť šálky semienok, čo jej slúži ako rýchle a sýte občerstvenie.

You Might Also Like