Časť tela, kde by sme chceli mať čo najmenej tuku, je rozhodne brucho a jeho okolie. My vieme, ako z neho schudnete bez problémov.

Časť tela, kde by sme chceli mať čo najmenej tuku, je rozhodne brucho a jeho okolie. Nie je to však len z čisto estetického hľadiska, ale aj z dôvodu, že tuk na bruchu môže byť poriadne nebezpečný. Nechceme vás teraz vystrašiť, no tuk na bruchu môže mať na svedomí cukrovku, aterosklerózu i infarkt. Ak vám brucho zdobí tuková pneumatika, tak sa jej poďte hneď teraz zbaviť a pozrite si zoznam potravín, ktoré pomáhajú odstraňovať brušný tuk.

1. Ryby

Prestaňte ohŕňať nos nad rybami a uvedomte si, že ryba nie je len kapor, ktorého máte ešte z detstva zafixovaného ako smradľavú bahennú rybu. Mäso z rýb by nemalo chýbať v žiadnom jedálničku, keďže obsahuje kvalitné omega-3 mastné kyseliny.

A tie majú priaznivý vplyv napríklad na správnu činnosť srdca, znižujú riziko demencie a môžu pomôcť aj pri budovaní plochého brucha. Omega-3 mastné kyseliny sa navyše objavujú vždy tam, kde nájdeme aj bielkoviny. A tie dokážu ľudský organizmus na dlhší čas nasýtiť.

Okrem toho bielkoviny sú v porovnaní so sacharidmi a tukmi náročnejšie na trávenie, takže telo musí vynaložiť podstatne viac energie. Pri chudnutí si teda určite doprajte nielen ryby, ale aj ďalšie zdroje omega-3 mastných kyselín. Nájdete ich napríklad v ľanových semienkach a vlašských orechoch. Na zahodenie nie sú ani kapsule s prírodným obsahom omega-3.

2. Orechy

Vaše kilá navyše a tuk na bruchu idú ruka v ruke s nedostatočným a nekvalitným spánkom. Hormón melatonín sa totiž nemá možnosť vyplavovať, no tento problém rýchlo dokáže vyriešiť horčík.

Potvrdili to aj nedávne štúdiá, v ktorých polovica žien horčík dostávala pravidelne a druhá polovica len placebo. Po 5 týždňoch sa začalo ukazovať, že ženy užívajúce horčík mali lepší spánok. Ženy s dostatkom spánku navyše chudli v bruchu rýchlejšie a jednoduchšie.

3. Mliečne výrobky

Je veľmi veľa dôvodov, prečo by ste mali jesť jogurty, tvaroh a iné mliečne výrobky. Jedným z nich je aj fakt, že vám pomôžu zbaviť sa brušného tuku. To všetko predovšetkým vďaka vápniku, ktorý je v nich bohate zastúpený. Odporúčaná denná dávka vápnika je 100 mg, čo zodpovedá asi priemernému poháru mlieka. Vápnik vám naozaj môže pomôcť pri spaľovaní nadbytočného tuku a rovnako ako horčík, tak aj on pomôže s pokojným spánkom.

4. Zelený čaj

Samozrejme v žiadnom prípade neschudnete len popíjaním zeleného čaju. Avšak v kombinácii s cvičením sa dokážete zbaviť tukových tkanív na bruchu raz dva. Zelený čaj je totiž známy tým, že obsahuje katechíny. Jedná sa o látky, ktoré podstatne urýchľujú metabolizmus a pomáhajú spaľovať tuky v oblasti brucha. Ak sa snažíte schudnúť kilá navyše čo najrýchlejšie, tak vám odporúčame vypiť denne 3 – 5 šálok čaju po dobu 1 týždňa.

5. Jablká

Staré príslovie hovorí, že jedno jabĺčko denne udrží človeka ďaleko od doktora. A naozaj to nie je len tak. Jablká obsahujú veľké množstvo antioxidantov i vlákniny. Dokážu zasýtiť na dlhšiu dobu, čo môže viesť až k plochému bruchu bez tuku. Samozrejme nehovoríme, že by ste mali jesť len jablká – to nie, snažte sa však spestriť svoj jedálniček čo najviac.

Veľmi dobrou správou je fakt, že jablká znížia hladinu cukru v krvi, takže už nebudete mať tak často chuť na sladké. Málo sa hovorí aj o ich preventívnom účinku proti rakovine hrubého čreva.

6. Fazuľa

Všetky strukoviny sú známe tým, že sú vhodné pri chudnutí pre vysoký obsah vlákniny a bielkovín. Nejaký hlad vás po sýtej fazuľovej polievke asi len ťažko bude mať šancu premôcť. Fazuľa m však na počudovanie nízku energetickú hodnotu.

Existujú mnohé druhy fazule, takže ich pravidelne dopĺňať do jedálnička vôbec nebude problém. Zvlášť vám však odporúčame čiernu fazuľu, keďže obsahuje najviac flavonoidov v našej potrave. A nejeden výskum už preukázal, že práve tieto látky bránia vzniku tukových tkanív v oblasti brucha.

7. Čučoriedky

Prečo by ste si v lete nemohli vyraziť do lesa a spojiť príjemne s užitočným? Nazbierajte si čučoriedky na prechádzke a urobte si zásoby aj na zimu. Svoje účinky nestrácajú ani po zmrazení či zaváraní. Ak ale nemáte dostatok času, prípadne bývate v častiach Slovenska, kde čučoriedky jednoducho nerastú, tak sa uspokojte aj s tými z obchodu.

Čučoriedky sme medzi tieto potraviny zaradili kvôli tomu, že sú pre ľudský organizmus prospešné hneď vo viacerých ohľadoch. Ich konzumácia spôsobuje zníženie hladiny cukru v krvi, takže predchádzajú vzniku diabetu.

You Might Also Like