Bosu lopta, je fitness pomôcka, ktorá sa najčastejšie využíva ako pri cvičení cvikov. Schudnite vďaka nej aj Vy!

Bosu resp. bosu lopta, je fitness pomôcka/zariadenie, ktoré sa najčastejšie využíva ako pomôcka pri cvičení cvikov na zlepšenie stability tela. Využíva sa hlavne pri rehabilitačných cvičeniach po operácií a zranení dolných končatín. Samozrejme je vo veľkej miere využívaná aj ako pomôcka pri športových a aeróbnych aktivitách.

Hlavné využitie Bosu, je pri cvikoch na zlepšenie rovnováhy, koordinácie a stability tela – precvičovanie sú hlavne menšie stabilizačne svalové partie a stred tela. Pravidelné cvičenie pomôže odstrániť bolesti chrbtice a nesprávne držanie tela.

Výhody cvičenia na Bosu

  • posilnenie Posturálne a fázické svaly, posilnenie stredu tela
  • spevní šľachy a väzy
  • zlepšenie reakcie tela
  • schopnosti udržať rovnováhu
  • zlepšenie koordinácie tela
  • pomôže pri redukovaní telesneho tuku
  • výborným prostriedkom na spestrenie v podstate každého tréningu
  • okrem posilňovania sa dá použiť aj pri kardiovaskulárnom tréningu
  • v porovnaní s fitloptou a inými balančnými pomôckami, je riziko zranenia podstatne nižšie

Riziká cvičenie na Bosu

  • Ak vykonávate cvičenie nesprávne, môžte si spôsobiť preťaženie alebo zranenie niektorých partií tela – najčastejšie zranenie dolných končatín)
  • Pri nesprávnom cvičení, si môžte spôsobiť vyvrtnutie členku, dosť časté natiahnutie šľachy, dokonca až zlomeninu.
  • Pri cvičení na Bosu ak nemáte pri sebe špecialistu a neovládate správnu techniku, cvičením si skôr ublížite
  • Je nesmierne dôležité aby ste si dávali veľký pozor, no najlepšie je cvičiť na Bosu s asistenciou špecialistu na toto cvičenie.
  • Nedoporučujeme cvičiť na Bosu ak máte – oslabené kĺby, problémy s nadváhou, po zranení cvičiť iba so špecialistom…
  • Najväčšou nevýhodou cvičenia na Bosu – ak cvičíte technicky nesprávne, skôr si uškodíte a v najhoršom prípade si môžte spôsobiť trvalé následky

Video – ako cvičiť na Bosu

Najlepšie cviky na Bosu – video

You Might Also Like