Bicyklovanie je perfektný spôsob, ktorý Vám pri chudnutí pomáha spaľovať tuky, zlepšuje metabolizmus a spotrebuje kalórie.

Bicyklovanie je vhodný spôsob, ktorý nám pri chudnutí pomáha spaľovať tuky, zlepšuje metabolizmus, spotreba kalórií je relatívne vysoká  a tým všetkým sa zlepšuje efekt chudnutia. Bicyklovanie je aeróbna aktivita. Množstvo spálených kalórií, závisí od dĺžky, námahy a pravidelnosti cvičenia.

Bicyklovanie 

Spotreba kalórií je uvedená v tabuľke za hodinu (60 minút).

 

Vaša váha je                                                60 kg               75 kg                90 kg  

Bicyklovanie – 12 km/h                       305 kcal         390 kcal             435 kcal

Bicyklovanie – 20 km/h                       585 kcal         665 kcal             780 kcal

Stacionárny bicykel  – 20 km/h        435 kcal        480 kcal             530 kcal

 

Výhody:

  1. Môžu sa mu aktívne venovať aj ľudia s nadváhou, pretože bicyklovanie nezaťažuje kĺby ako pri iných cvičeniach
  2. Bicyklovanie posilňuje celé telo, aj keď máte pocit, že zaberajú iba nohy
  3. Bicyklovanie posilňuje okrem svalstva aj cievy a srdce, zrýchľuje metabolizmus, zlepšuje imunitu a vytrvalosť.
  4. Bicyklovanie na chudnutie áno, len si treba ustriehnuť tepovú frekvenciu

Nevýhody:

  1. Treba si nájsť pravidelne čas, trasu a odhodlať sa
  2. Nepriaznivé počasie a zimné obdobie nám môžu pokaziť naplánované bicyklovanie.

 Zásady bicyklovania:

  1. Začnite strečingom, na začiatku bicyklujte pozvoľna, postupne zrýchľujte
  2. Bicyklujte aspoň 2 – 3 krát v týždni, po 60 minút, aby bicyklovanie bolo na chudnutie naozaj účinné
  3. Tepová frekvencia by mala byť na úrovni cca 120 úderov za minútu – je to individuálne vzhľadom na vek.
  4. 90 až 120 minút pred bicyklovaním si doprajte jedlo, obsahujúce sacharidy a po skončení si dajte jedlo obsahujúce najmä bielkoviny

Bicyklovanie je na chudnutie výborné, stačí sa naňho dobre pripraviť, dodržať pravidelnosť, nepodceniť tepovú frekvenciu a výsledkom bude primeraná spotreba kalórií, rýchlejší metabolizmus a hlavne zdravšie a chudšie telo. Nezabudnite, že aj napriek tomu, že bicykel je na chudnutie výborný, stále platí, že základom chudnutia je vhodná strava.

You Might Also Like