Beh sa radí medzi „najjednoduchšie“ fyzické aktivity spojené s chudnutím. Prečítajte si, ako schudnúť veľa kilogramov vďaka behu.

Beh sa radí medzi „najjednoduchšie“ fyzické aktivity spojené s chudnutím. Nielen že Vás dostane do formy ale precvičí v podstate celé telo. Vplyv na redukciu prebytočného tuku resp. pálenie prebytočných kalórií je jasný, ale čo konzumovať ak chceme naozaj účinne chudnúť? Nasledujúce riadky Vás naučia čo a kedy jesť ak beháte a chcete účinne schudnúť.

Beh a chudnutie

Ak chceme behaním schudnúť, odborníci odporúčajú behať približne 3 až 4 krát do týždňa. To znamená približne každý druhý deň s jednodňovou prestávkou na regeneráciu. Trvanie behu a intenzita záleží v akej ste fyzickej kondícií, no všeobecne sa doporučuje od 30 minút a viac v stredne rýchlom tempe.

Ak ste už pokročilý, prípadne chcete zintenzívniť vplyv na chudnutie, začnite behať systémom ako pri intervalovom tréningu. Intervalový tréning pozostáva z dvoch intervalov, rýchleho a pomalšieho tempa. Toto cvičenie strieda náročnejšie fyzické vypätie, v danej aktivite, s následnými pokojnými a pomalými fázami. Striedanie týchto fáz má vplyv na tepovú frekvenciu a urýchlenie spaľovania energie.

Beh a stravovanie

  • Pred fyzickou aktivitou je potrebné dodať telu energiu resp. posilniť. Doporučujeme rýchle sacharidy s obsahom bielkovín, ovsené vločky, proteínový šejk, Vajcia na mäkko, piškóty s pudingom, sójová tyčinka na osvieženie môžte pridať aj nejaké ovocie napr. banán, jablko.
  • Po fyzickej aktivite je vhodné zamerať sa na zvýšený prísun bielkovín a obmedzujeme prísun jednoduchých sacharidov. Sacharidy nemôžme úplne vysadiť, pretože telo ich potom začne spotrebovávať zo svalov, čo určite nechceme. Z klasických jedál doporučujeme – ovocie, piškóty s pudingom, ovsenú kašu, mäso, ryža, varené zemiaky, vajcia, hydinová šunka, tvaroh, nízkotučné mliečne výrobky jedlá doplníme o čerstvú zeleninu! na to nezabudnúť

Nezabudnite zaradiť do jedálnička aj zdravé tuky v podobe orieškov, semienok, kvalitného masla, olivového oleja napr. ako doplnok zeleninového šalátu Podstatnú zložku tu hrá aj pitný režim, ktorý by ste mali dodržiavať počas celého dňa aspoň 2l. Pred behom samozrejme je úplne nevhodné vypiť pol litra vody aby som dohnal stratu za celý deň.

You Might Also Like