Ako potlačiť chuť na sladké a schudnúť? Je to veľmi jednoduché, skúste s nami vylúčiť sladké z vášho života!

Ste obézny a závislý na sladkostiach? Zlá kombinácia. Ako potlačiť chuť na sladké a schudnúť? Chudnutie bez stresu a pocitu zakazovania je snom každého obézneho. Ale pokiaľ viete ako na to, tak sa to dá.

Pocit závislosti na sladkom má dva rozmery. Prvý rozmer môžeme nadľahčene porovnať so závislosťou na hocičom inom. Telo si postupne zvyká a vyžaduje vyššiu a vyššiu dávku. Napríklad závislosť na káve. Preto aj na sladkosti si telo zvykne a časom sa Vám nezdajú dostatočne sladké a chcete viac a viac. Druhý rozmer  je taký, že sa stávate závislý na svojich zvykoch. Napríklad koláčik o desiatej, čokoláda večer pri televízore, alebo zákusok ku káve. Sme závislý na svojich zvykoch a pokiaľ by sme si danú maškrtu nedali, necítili by sme sa dobre.

Väčšinou sa staneme závislý na niečom nezdravom. Páčila by sa Vám závislosť na zelenine? Aká dobrá závislosť by to bola. Alebo si jednoducho zvyknúť na zdravé veci a peknú postavu. Čo si poviete o človeku, ktorý má na obed zeleninový šalát. Pokiaľ vy máte na tanieri palacinky, určite si poviete, že z toho sa nemôže najesť. Myslíte si, že sa do toho núti, len aby náhodou nepribral. Ale to nemusí byť pravda. Jednoducho má rád zdravé veci a preto si vybral napríklad spomínaný zeleninový šalát. Na druhej strane si on o Vás môže myslieť: „ako môže jesť aj na obed sladké, veď mu bude z toho ťažko?“. Takže závisí len na zvykoch a na uhle pohľadu. Do ktorej skupiny budete patriť vy, závisí len na Vás. Urobte pár správnych krokov a vyberte si to zdravšie. Odmenou pre Vás bude aj pekná postava.

Ako potlačiť chuť na sladké a schudnúť?

  • Jedzte pravidelne počas dňa najmä jedlá s nízkym a stredným “glykemickým indexom” a chuť na sladké Vás rýchlo prejde
  • Pokiaľ ste zvyknutý večer pri televízore maškrtiť, tak si nájdite na večer iný program – pri inej činnosti Vás chúťky nedostanú. Činnosti pri ktorých jete sladké, určitý čas nerobte – ľahšie to zvládnete
  • Nemajte doma odložené tajné zásoby
  • Pite veľa vody a jedzte veľa vlákniny
  • Športujte – má to výborný psychologický efekt (predsa si to po pohybe nepokazíte)
  • Pokiaľ to nezvládate, znížte jednotlivé porcie o polovicu. Zrazu budete o polovicu menej závislý a bude platiť: „Aj vlk sýty aj ovca celá!“
  • Nezabudnite, pokiaľ vydržíte aspoň 3 týždne, tak sa Vám začne vytvárať nový návyk a nielenže začnete vyhrávať nad sladkosťami, ale postupne aj Vaša postava začne byť krajšia a krajšia. Len nezaspite na vavrínoch a sledujte sa čo jete, aby ste si to nepokazili. Po pár mesiacoch si budete môcť povedať, že ste nad závislosťou vyhrali.

You Might Also Like