Ak máte problém zaspať, možno len nepoužívate svoje telo dostatočne tak, aby sa unavilo. Začnite cvičiť efektívne.

Ak máte problém zaspať, možno len nepoužívate svoje telo dostatočne tak, aby sa unavilo.

Veda vie, čo vaše telo a myseľ robia. Teraz vedci zistili to, aké cvičenie môže zabezpečiť, že keď svoju hlavu raz položíte na vankúš, nezdvihnete ju, kým nezazvoní váš budík alebo niekto pri dverách.

Výskumníci z University of Pennsylvania nedávno odhalili zistenia štúdie vedenej na 429 110 dospelých, v ktorej respondenti  odpovedali, akým druhom fyzickej aktivity trávia najviac času a koľko času za 24 hodín prespia. Výsledky? Čím intenzívnejšie cvičenie, tým lepší spánok.

Konkrétne sa s menším množstvom problémov so spánkom spájala kalestenika, bicyklovanie, práca v záhrade, golf, beh, posilňovanie, joga a pilates. Dokonca aj chôdza mala na lepší spánok vplyv.

Štúdia tiež zistila jednu zaujímavú vec: ľudia, ktorí trávia väčšinu svojich denných aktivít na domáce práce a starostlivosť o deti pociťovali viac nedostatočného spánku. To môže vysvetľovať ďalší fenomén: zúfalé manželky.

You Might Also Like